Optimeringskoordinator till nystartade Resurscenter

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

Vi söker dig som trivs med högt tempo och vill vara med och starta upp Resurscenter i Härjedalens kommun med resten av arbetslaget. Det är meriterande om du har dokumenterad försäljningserfarenhet och gärna arbetslivserfarenhet från bemannings-/rekryteringsbranschen.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Dina arbetsuppgifter
• Att arbeta med bemanning på Resurscenter i Härjedalens kommun innebär snabba förändringar och höga krav på att rätt personal bokas in på rätt uppdrag. Vi anpassar oss löpande efter våra enheters behov och önskemål varför det är viktigt att du är lyhörd och har viss analytisk förmåga. Du bör även vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer. Arbetet innebär viss tjänstgöring under helger.

• I det dagliga arbetet ingår;
• - Vikarieanskaffning vid korttidsfrånvaro ex sjukdom och semester
• - Optimera scheman i Time Care
• - Daglig lönehantering i Självservice/Personec/Time Care samt upprätta och administrera aktuellt schema
• - Rätta och kontera tid i lönesystemet
• - Ta fram och bearbeta statistik
• - Administrera behörigheter
• - Uppdatera dokument, rutiner
• - Schemalogistik och supporta medarbetarna i schematekniska frågor
• - Utbilda medarbetare i systemen

• Arbetet sker i Resurscenter som matchar behov med tillgängliga resurser och hanterar all administration kopplat till detta.

• Erfarenhet av optimering av scheman i Time Care är önskvärt. God kunskap i Office-paketet är ett krav.

• Provanställning kan komma att tillämpas.
• Tillträde efter överenskommelse

Kvalifikationer
• Utbildning krävs personal och löneadministrativ inriktning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har god kännedom och erfarenhet av att arbeta i Personec P samt Time Pool, Time Care Planering. Du ska ha god förmåga att samverka med andra i såväl tal som skrift, vara strukturerad, noggrann samt flexibel. Arbetet innebär stundtals att du bör vara stresstålig och van att arbeta i ett högt tempo.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Dina egenskaper
• Vi söker dig som har ett genuint intresse för rekrytering och systemen som används och vill vara med och bygga upp Resurscenter tillsammans med arbetslaget.
• Du har i tidigare situationer visat prov på att du är initiativtagande, självgående och snabblärd. Du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar, är målinriktad, vågar tänka själv, trycker det är roligt och utvecklade med digitalisering och är trygg i att fatta egna beslut

Utbildningsnivå:
• Universitet/Högskola
• Gymnasium

Vi erbjuder:
• - ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
• - ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• - flextid
• - friskvård på arbetstid
• - delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• - kontinuerlig kompetensutveckling
• - arbete hemifrån

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 4084019138
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Lemon 0680-161 04
Maria Haapamaa Eriksson 0680-163 06
Rikard Mattsson (+46) 680-16238 680-16100

Företag
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
4788992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: