Optimera söker Enhetschef till Höganäs

Experis Sverige / Chefsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Höganäs, Helsingborg, Ängelholm, Landskrona, Laholm eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 37 byggvaruhus i Sverige och med säte i Malmö. Optimera, som är inne i ett expansivt skeende, har ca 750 anställda och omsätter drygt 2 miljarder SEK. Optimera finns även i Danmark, Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint Gobain omsätter ca 40 miljarder Euro och har mer än 190 000 anställda i 64 länder.
I denna rekrytering samarbetar Optimera med Experis.

Publiceringsdatum
2011-11-08

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvarsområde som enhetschef är att effektivt driva enheten i Höganäs genom ett tydligt och rakt ledarskap, samt via ett affärsdrivande engagemang i såväl kommun som näringsliv.
Enhetschefen har till sin hjälp att driva enheten en butiksledare, en lagerledare samt ytterligare 18 medarbetare. I rollen ingår det fulla resultat-, budget- och personalansvaret med löpande uppföljningar av försäljning och aktivitet.
I ditt ansvar ligger också förutom att driva enheten och utveckla dina medarbetare även ett övergripande kundansvar mot de större kunderna i området.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Planera personalresurser
• Leda enhetens ledningsgrupp
• Ansvara för att uppsatta nyckeltal uppnås
• Upprätta och följa upp kostnads- och intäktsbudget samt prognoser
• Ansvar för enhetens rapportering
Du rapporterar till Regionchefen, som ingår i företagets ledningsgrupp.
Vem är du?
Du har en gedigen ledarerfarenhet med dig sedan tidigare, där du också haft budget- och resultatansvar. Du präglas också av ett starkt affärsengagemang och drivs av att du och ditt team är framgångsrika. Dina erfarenheter vilar på en gymnasial utbildningsgrund, som du med fördel kan ha byggt på med någon form av sälj eller marknadsutbildning.
Produkt- och branschkunskap kan naturligtvis räknas som meriterande men vi sätter även stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kompetenser som vi identifierat som avgörande för att lyckas i rollen är:
• Leda och följa upp
• Leverera resultat och uppfylla kundförväntningar
• Skapa relationer och nätverk
• Företagaranda och kommersiellt tänkande

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök" här nedan. Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast. Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Gösta Dreifeldt (042-37 16 45) eller Mattias Larsson (042-37 16 12) på Experis.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Larsson, 042 37 16 12

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1074610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: