Öppna Hjärtat söker Ekonom, Malmö
Öppna Hjärtat / Redovisningsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öppna Hjärtat i Malmö Om dig
Du är troligen redovisningsekonom eller har dokumenterad kunskap och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har några års erfarenhet av bokföring och ekonomiadministration men också av andra administrativa uppgifter inom exempelvis mindre företag, detaljhandeln eller ideell sektor.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom avtals- och löneadministration.
Du trivs med och är intresserad av att främst arbeta med löpande arbete såsom reskontra, avstämningar, löneadministration och bokföring samt andra administrativa uppgifter. Du har förmågan att arbeta självständigt lika gärna som i grupp. Du har ett analytiskt och noggrant arbetssätt, tar ansvar för dig själv och dina arbetsuppgifter. Volymen arbetsuppgifter varierar över tid.
Egenskaper:
Vi söker dig som har en positiv människosyn och ett flexibelt förhållningssätt. Du är både lagspelare och individualist, är kreativ och tillför oss nya perspektiv. Som person är du strukturerad, noggrann och ärlig. Du vill se människor och organisationer växa och utvecklas. Vi ser även att du delar vår kristna värdegrund. Stämmer detta in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Din profil
Utbildning
Krav:
Eftergymnasial utbildning
Kompetenser
Krav:
Erfarenhet inom ekonomi/administration
Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Meriterande:
Verksamhetsledning, ideell organisation
Erfarenhet av arbetsmarknadspolitiska åtgärder
Erfarenhet av Visma administration och lön, eller liknande applikationer.
Andra språkkunskaper
Intresse för controller uppgifter
Dina arbetsuppgifter
Till vår administrationsavdelning söker vi nu en ekonom som brinner för ideell verksamhet och vill bli en del av vårt team som utvecklar butikskedjan.
Arbetsuppgifter
Vi eftersträvar en god och inspirerande arbetsmiljö där vi erbjuder en meningsfull sysselsättning. Du kommer att vara del av vår administrationsavdelning som vi nu håller på att bygga upp. Vårt uppdrag är att utveckla befintliga second hand butiker och starta nya. All vinst går till Barnmissionens biståndsarbete i olika länder.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Ansvara för all ekonomi, bokföring, bokslut, ekonomiska rapporter och löneutbetalningar, samt pensioner.
• Bidragsrekvisitioner till Arbetsförmedlingen
• Stödja kedjeansvarig i det strategiska arbetet med ekonomistyrning och utveckling av butikerna samt vid uppstart av nya butiker
• Framställa ekonomiska prognoser och analyser
• Framtagning av årsbudget per enhet
• Viss administration
• Delta i Barnmissionens ekonomi och administrativa hantering vid behov
Om Oss
Öppna Hjärtat Second Hand är en ideell förening som bedriver second hand-verksamhet med målsättning att generera medel till Barnmissionens biståndsarbete i utvecklingsländer. Sedan starten 1986 omfattar verksamheten nu 5 butiker i Sverige. Vi räddar både liv och miljö med våra butiker.
Vi önskar också bidra till att hjälpa människor lokalt, genom att erbjuda möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling och har därmed ett viktigt samarbete med arbetsförmedling och andra myndigheter. Våra värderingar är öppenhet, delaktighet, värdighet, hållbarhet och lärande.
Rekryteringsfirmor undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
50 % med möjlighet till utökad tjänst framöver. Vi tillämpar provanställning 6 månader.
Publiceringsdatum2017-02-20ErsättningEnlig överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-03
Kontaktstina@oppnahjartat.seFöretagÖppna Hjärtat
AdressÖppna Hjärtat
Friisgatan 22
21139 MALMÖ
KontorsadressFriisgatan 22
Jobbnummer 3330424
Observera att sista ansökningsdag har passerat.