Operatörer till Polisens regionledningscentral

Polismyndigheten / Brandmansjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla brandmansjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Vill du tillsammans med dina medarbetare arbeta med polismyndighetens viktigaste uppdrag; att skapa trygghet för medborgarna och förtroende för Polisen i samverkan med lokalsamhället?
I ansvaret ingår att upprätthålla hög tillgänglighet i regionledningscentralen, ge medborgarna ett bra bemötande samt säkerställa att polisen snabbt kan respondera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar eller skyndsam hjälp av polis.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• under ledning av arbetsledare ta emot inkommande samtal, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag enligt en nationellt fastställd prioriteringsordning
• med stöd av arbetsledare leda den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning att polisen ska vidta rätt initiala åtgärder för att klara upp fler mängdbrott
• upprätthålla överblick av alla yttre resurser, kommunicera med dessa via radio samt bevaka att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt
• samverka med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners som SOS Alarm, Länsstyrelserna, Räddningstjänsterna och ambulansverksamheten i regionen.

Anställningen inleds med kompetensriktad utbildning för operatörer. De som erbjuds en anställning behöver finnas tillgängliga från och med januari månad 2018 då utbildningen startar. Utbildningen pågår i ca 18 veckor i Umeå. Under utbildningen genomförs både teoretiska och praktiska prov. För att få fortsatt anställning som operatör krävs att du fullgör utbildningen med godkänt resultat.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Läs gärna mer om tjänsten och polisens verksamhet på www.polisen.se.

När du har ansökt till denna tjänst är du välkommen att delta på vår informationsträff torsdagen den 31 augusti 2017, pass 1: klockan 9-12 alternativt pass 2: klockan 13-16, lokal: Stigbygeln, Polismyndigheten (Ridvägen 10) i Umeå för att ta del av vår information gällande beskrivning av arbetet, arbetsplatsen, mm. För att anmäla dig till informationsträffen skickar du ditt namn, efternamn, och önskemål om att delta i pass 1 eller 2 till följande e-postadress: expedition-rlc.rgn.nord@polisen.se

KVALIFIKATIONSKRAV
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning eller motsvarande
• kunskap i MS Office-paketet samt mycket god datavana
• några års arbetslivserfarenhet
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• arbetat i callcenter, larmcentral eller motsvarande
• operatörsutbildning enligt FAP 140-1
• kunskap om Storm MA/Cortex/Karta
• goda kunskaper i annat språk än svenska och engelska i tal och skrift

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har både simultankapacitet och prioriteringsförmåga samt ett systematiskt och metodiskt arbetssätt då arbetsbelastningen är hög. Förmågan att ge ett gott bemötande, skapa kontakt med och inhämta information från medborgare i utsatta situationer är mycket viktig. Det är också viktigt att kunna ge tydliga direktiv till den operativa verksamheten.

Vi söker dig som har:
• intresse för teknik och samhällsfrågor
• förmåga att sätta in en enskild händelse i ett helhetsperspektiv
• förmåga att arbeta självständigt parat med en väl utvecklad samarbetsförmåga med andra operatörer och närmaste arbetsledare
• förmåga att prestigelöst samverka med andra funktioner inom polisen och med externa aktörer och samarbetspartners
Vi söker dig som är:
• empatisk
• analytisk
• stresstålig
• noggrann
• flexibel

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vid urvalsförfarandet förekommer verksamhetsrelaterade tester.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Region Nords Regionledningscentral, RLC, ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. RLC är en sektion vid operativa enheten. Arbetsplatsen består av RLC-operatörer och befäl som tjänstgör på Ridvägen 10 i Umeå. På RLC region Nord bedöms och prioriteras inkommande telefonsamtal och radioanrop. Det hanteras idag cirka 1 500 000 telefon- och radioanrop per år. Här leds och planeras större händelser i regionen. Dagens servicenivå är bra, dock bedriver vi ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetstid: Periodplanerad. Arbetet bedrivs alla tider av dygnet under årets alla veckor

Publiceringsdatum
2017-08-03

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: A342.338/2017

Kontakt
Nås v 31-33: Michael Liljenberg 010-5694107
Nås v 34-36 Benny Rinnström 114 14

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3626223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: