Operatörer till Polisens kontaktcenter (PKC) i Malmö
Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Malmö,
Vellinge,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg eller i
hela Sverige Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö och Kalmar.
Arbetsuppgifter
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.
Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod.
Publiceringsdatum2018-09-24ArbetsuppgifterDu utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.
Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod.
KvalifikationerKVALIFIKATIONER
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Minst ett års arbetslivserfarenhet
• Svenskt medborgarskap
MERITERANDE
• Eftergymnasial utbildning/högskolepoäng inom juridik, samhällsvetenskapliga eller beteendevetenskapliga ämnen
• Erfarenhet av att arbeta med utredande uppgifter
• Erfarenhet av att analysera och dokumentera information
• Erfarenhet av att arbeta inom myndighet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk
PERSONLIGA EGENSKAPER
• Har simultankapacitet, kan utföra flera arbetsmoment parallellt utan att uppleva stress
• Är prestigelös och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen
• Har flexibilitet att med kort varsel byta arbetsuppgifter samt växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet
• Kan arbeta både i grupp och självständigt samt har förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier
• Har förmåga att skapa förtroende genom att knyta och upprätthålla kontakter
• Är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
• Är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
• Är analytisk och har god problemlösningsförmåga
Arbetet utförs primärt via telefonen och dator. Stundtals kan arbetsbelastningen vara hög och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande.
ÖVRIGT
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i ca 7 veckor planeras starta den 14 januari 2019 och är förlagd i Malmö. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination i tre delar.
Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Malmö
Lön: Individuell lönesättning: 21 - 24.000 kr
Arbetstid: Treskift enligt fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar.
Anställning
10-20 tillsvidareanställningar samt vikariat och allmänna visstidsanställningar.
Så ansöker duVi ser gärna att ansökan består av personligt brev och CV, där tidigare anställningar och utbildningsbakgrund framgår. Ansök senast 2018-10-08.
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult ovan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer därför att genomföras före anställningen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Treskift enligt fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: C22042/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Isa
isabell.jakobsson@polisen.se 0725023935
Vid frågor om tjänsten kontakta Magnus Larsson 11414
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Syd
AdressPolismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö
KontorsadressStorgatan 43 20590 Malmö
Jobbnummer 4364475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.