Operatörer till Nationella telefonväxeln, Nationella operativa avdelningen,

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Göteborg, Linköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel med placering i Göteborg. Vi söker operatörer som har möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.

Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, en utvecklingsenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (Nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.

Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef, tre gruppchefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner.

Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2023-11-22

Arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.

Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.

Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet
• mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal
• god datorvana
• möjlighet att arbeta skifttjänstgöring (dagtid, kvällstid, helger och nätter)

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av serviceyrke
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform

Dina personliga egenskaper
• du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
• du har god förmåga att ta till dig ny information
• du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
• du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut
• kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov.
• intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan.

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och det är ett krav att du uppfyller samtliga personliga egenskaper som efterfrågas.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstidsförläggning: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt)
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör vid Nationella telefonväxeln, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Lönespann: 26 000 28 000 kr/månad
Tillträde: slutet av april 2024 eller enligt individuell överenskommelse.

Intervjuer kommer att genomföras under v.2 v.3.

Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C165639/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Kontakt
HR-konsult
Isabelle Wandeby
isabelle.wandeby@polisen.se

Jobbnummer
8281401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: