Operatörer till Nationella telefonväxeln

Polismyndigheten / Kundservicejobb / Göteborg
2024-08-05


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel med placering i Göteborg. Vi söker operatörer som har möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.
Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Genom nationell och internationell omvärldsbevakning och analys samt specialistförmågor är avdelningen ett stöd till verksamheten i hela landet med kunskap och resurser. Noa har cirka 2 000 medarbetare som verkar på ett flertal orter i hela landet.
Nationella kontaktenheten vid den nationella operativa avdelningen har huvudansvar för Polismyndighetens service och medborgarmöten. Det innebär att säkerställa att medborgare får sitt behov tillgodosett när man använder e-tjänster för att anmäla brott eller lämna tips, besöker våra receptioner eller ringer polisens telefonväxel 114 14. Utöver det huvudansvar för hantering av pass, nationella id-kort samt tjänstekort.
Som medarbetare vid Polismyndigheten arbetar vi alla med brottsbekämpning oavsett var i organisationen vi verkar. Polisens uppdrag pågår dygnets alla timmar året runt. Dina arbetstider och arbetsuppgifter kommer att utgå från verksamhetens behov.
Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2024-08-05

Dina arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
• Möjlighet att arbeta skifttjänstgöring (dagtid, kvällstid, helger och nätter)
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av serviceyrke, exempelvis inom butik, restaurang, hotell och reception
• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, exempelvis inom försäkringskassan, kommun, landsting och kriminalvården
• Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• Erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform, exempelvis från callcenter, kundtjänst, växel och som larmoperatör

Dina personliga egenskaper
• Du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
• Du har god förmåga att ta till dig ny information
• Du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
• Du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut
• Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov
• Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Arbetstid: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt)
Tillträde: December 2024. Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning
Intervjuer kommer med största sannolikhet att genomföras under vecka 37.
Lönespann: 26 500 kr 29 500 kr

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Stampgatan 34 (visa karta)
405 90  GÖTEBORG

Arbetsplats
Nationella telefonväxeln, Göteborg

Kontakt
Facklig företrädare
SACO .
077-114 14 00

Jobbnummer
8823508


Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: