Operatörer till 1st Line Support

Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting / Supportteknikerjobb / Mellerud
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mellerud, Färgelanda, Dals-Ed, Vänersborg, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting i Mellerud, Stockholm eller i hela Sverige

Youmeet Technology AB
Digitalprovider/Youmeet Consulting är ett nybildat bolag inom Youmeet Technology.Vi som jobbar här har lång erfarenhet från IT-branschen och vet vad som krävs av olika kompetenser för att leverera framgångsrika projekt vilket är till en stor fördel när vi rekryterar personer till olika uppdrag och företag.

Publiceringsdatum
2011-01-05

Beskrivning
Digitalprovider är ett bolag inom Youmeet Technology. Vi som jobbar här har lång erfarenhet från IT-branschen och vet vad som krävs av olika kompetenser för att leverera framgångsrika projekt vilket är till en stor fördel när vi rekryterar personer till olika uppdrag och företag.
För kunds räkning söker nu flera operatörer till deras first line support.

Dina arbetsuppgifter
1st Line Support är kundföretagets ansikte gentemot kunden, varför god social förmåga är viktig samt god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Att vara serviceinriktad och att sätta kunden i fokus är de viktigaste egenskaperna hos en 1st Line Support tekniker. 1st line support arbetar 24/7/365.
1st Line är den del av Supporten kunden kommer i kontakt med när de rapporterar in ett ärende. Förutom de ärenden som kunderna rapporterar in genereras även ärenden från våra övervakningssystem.
Ärenden och frågor ifrån kund rapporteras in till Supporten via ett kundspecifikt supportformulär alternativt via mail, telefon och i enstaka fall via skype eller sms. En mycket god överblick och sajtkunskap krävs av 1st Line Support då de ärenden som rapporteras in kan vara av mycket skiftande och varierande karaktär.
Som 1st Line Support är man spindeln i nätet. Man supporterar redaktionen och eventuell kundtjänst i alla tekniska frågor kring sajten. Man är ansvarig för att ge en första återkoppling när kunden rapporterar in ett ärende och att löpande uppdatera och återkoppla till kund under ärendets livslängd. Man ansvarar för att alla ärenden blir lösta så tidseffektivt som möjligt och enligt avtalade Service Level Agreements (SLA).
1st Line är ansvarig att meddela kunden lösningen på problemet och status på ärendet enligt avtalade SLA:er, samt meddela kunden när ärendet slutligen åtgärdats och därmed arkiveras.
1st Line är även ansvarig för att meddela redaktionen och kundföretaget kundansvarig när utvecklare/tekniker kommer att utföra service och underhållsarbete som kan komma att påverka redaktionens arbete, såsom releaser, omstarter av servrar, mm.
Löpanda arbetsuppgifter:
•     Manövrera ärendehanteringssystemet, ge anmälaren av ärendet en första status gällande lösning, ge ärendet en första prioritering och placera det hos rätt problemlösare.
•     Gå igenom och hålla sig uppdaterad inom samtliga köer i ärendehanteringssystemet, se till att ärenden blir uppdaterade och lösta.
•     Ge anmälaren av ärendet löpande återkoppling under ärendets gång och när ärendet åtgärdats.
•     Logga samtliga inkommande och utgående samtal till Supporten

Kvalifikationer
Kunskap och kompetens:
•     God datorvana samt god webbkunskap
•     Goda språkkunskaper i svenska och engelska
•     Service inriktad
•     God förmåga att uttrycka sig korrekt i tal och skrift, samt god kommunikationsförmåga
•     God sajtkunskap
•     EPiServer/CMS kunskap(webbverktyg)
Övriga kunskaper:
• Vi förutsätter god kommunikations färdighet och villighet att arbeta enskilt och i grupp.
• God kunskap att tala och skriva Engelska.
• Starkt kundfokus.

Anställningsvillkor
Detta är en tidsbegränsad tjänst med möjlighet till anställning hos kund med placering i Dalsland.

Arbetstider och omfattning
Heltid 40 timmar/vecka visstidsanställning till 2011-07-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 2011/10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting

Adress
Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting
Eriksbergsgatan 10
11430 Stockholm

Jobbnummer
815696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Youmeet Technology AB - Digitalprovider/Youmeet Consulting: