Operativt Processtöd inom Avräkning med erfarenhet av Elmarknaden, Stock...
Shaya Solutions AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 50-100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Publiceringsdatum2023-05-15Dina arbetsuppgifterKunden söker för närvarande en konsult med förmågan att inta en stödjande och utvecklande roll inom ett antal ansvarsområden hos kunden. Denna roll kommer att ha en central position och vara en viktig del av det dagliga arbetet.
Dina arbetsuppgifter• Stödja och arbeta operativt inom alla delar av balans-, utlands- och transmissionsnätsavräkningsprocesserna. Detta innebär att ta fram faktureringsunderlag, kontrollera stamnätsförluster samt utföra felsökning.
• Ansvara för att säkerställa korrekt statistik och regelbunden publicering av statistiska uppgifter.
• Utföra andra arbetsuppgifter såsom utredningar, ekonomisk analys, felsökning, effektivisering av processer och ekonomisk uppföljning.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Akademisk examen inom teknik eller ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med avräkning hos t.ex. nätbolag eller systemleverantör och därigenom förvärvat god kännedom om elmarknadens processer.
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med Generisplattformen eller motsvarande verktyg.
• God svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från arbete med avräkning inom balanseringsområdet.
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete i Excel på avancerad nivå.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ekonomisk uppföljning och rapportering.
Önskemål om personliga egenskaper:
• Team player
• Lösningsorienterad med analytisk förmåga
• Driven och flexibel
• Ansvarsfull
• Tydlig och kommunikativ
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Kontakt David Arbab Shastan
david.arbab@shayasolutions.se Jobbnummer 7775657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.