Operativt leveranskoordinersingsansvarig

Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Nu moderniserar vi våra system och lägger extra stora resurser på vår it-avdelning i Örebro. Som en del av den satsningen förstärker vi vår operativa förmåga att koordinera och leverera it till våra interna kunder och externa intressenter, så som medborgare, näringsliv och andra myndigheter. Vill du vara en del i det arbetet? I så fall är du varmt välkommen att bygga framtidens it-avdelning med oss!

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam, för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.

Om jobbet

Du kommer in i en uppbyggnadsfas och etablerandet av ett enhetligt operativt sätt att arbeta med it-avdelningens leveranser. En viktig del av ditt arbete blir att i samarbete med myndighetens interna leveransteam och externa it-leverantörer, stödja it-avdelningens interna team i realiseringen av beslutade strategier och taktiska riktlinjer. Jobbet som operativt leveranskoordineringsansvarig syftar till att ytterligare förbättra våra it-leveranser till våra kärnverksamheter, samt externa intressenter.

Du kommer att

• operativt koordinera våra it-leveranser i samarbete med vår it-förvaltning
• verka för det kontinuerliga förfinandet av våra tjänsteleveransprocesser, i syfte att säkerställa att leveransen fungerar effektivt för våra it-förvaltningar
• utveckla, optimera och underhålla långsiktiga relationer med verksamhetens processcoacher, samt med it-avdelningens strategiska- och taktiska funktioner
• agera rådgivare vid frågor rörande hur våra tjänsteleveransprocesser kan främja myndighetens operativa arbete
• ha en roll som sakkunnig för olika uppdrag som inkluderar tjänsteleveransprocesser inom myndigheten
• säkerställa kunskapsspridning relaterat till tjänsteleveransprocesser, i kombination med myndighetens andra arbetssätt, modeller och ramverk
• delta som en koordinerande nyckelperson i våra nystartade funktioner för mottagandet av olika it-leveranser.

Om du ska trivas hos oss

behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vår operativt leveranskoordineringsansvariga, ska du på ett bra sätt kunna representera myndigheten. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha

• flera års dokumenterad erfarenhet av arbete på en it-avdelning
• dokumenterad erfarenhet av förändringsledning
• arbetat i en it-tjänstleverans, med ITIL som ramverk för leveransen
• certifiering inom ITIL v3 foundation
• grundläggande kunskaper inom PM3 och ett agilt arbetssätt.

Det är meriterande om du också har

• grundläggande kunskap inom kravanalys och testmetodik
• erfarenhet av att utveckla processer både i teori och i praktik.

 Vi vill att du

• har en mycket god förmåga att kommunicera via tal och skrift och bild
• är mycket serviceinriktad
• kan skapa och behålla förtroendefulla relationer
• är ansvarstagande
• är självständig och initiativrik
• är strukturerad, analytisk och en problemlösare
• har en god samarbetsförmåga och delar med dig av dina kunskaper.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi vill att du börjar enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta 

Sektionschef Mikael Joki, mikael.joki@transportstyrelsen.se 010-49 57849, Saco, Maria Sahlén Eriksson och ST, Leena Sutela, som nås via vår växel på 0771-503 503.

 Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 13 november 2016 märkt med referensnummer TSG 2016-3150. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om It-avdelningen:

It-avdelningen stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 260 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-10-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Tunnlandsgatan 3
70188 Örebro

Kontorsadress
Tunnlandsgatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3106619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: