Operativt ansvarig till Akademiska hus i Stockholm

Novare Bemanning AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Vill du arbeta som Site Manager och vara operationellt ansvarig för en kreativ mötesplats på en del av Campus KTH i Stockholm? Har du erfarenhet från projektledning och gillar att vara lösningsorienterad och kreativ i ditt arbetssätt? Då har vi en spännande tjänst för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och bidra till Akademiska hus site för det nationella "coworking koncept".

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig som vill arbeta på Akademiska hus i Stockholm. Uppdraget handlar om att operativt ansvara för "A working lab (AWL)" som är Akademiska Hus nationella coworking koncept med inriktning på start-up bolag. Konceptet finns i dag på campus Solna, Chalmers, Umeå universitet och denna nya site på KTH, där AWL tog över driften från 1 januari 2022. Under våren öppnar AWL också en site på campus Flemingsberg.

Siterna utvecklas i nära samarbete med universiteten och bidrar till en ökad samverkan mellan akademin och näringslivet. Varje site har sin nisch, beroende på vilket campusområdet det ligger. AWL söker nu dig till AWL THINGS på Drottning Kristinas Väg på KTH Campus i Stockholm. Siten har fokus på företag inom deep tech och erbjuder flexibla kontorsplatser, privata kontor, mötesrum samt en mindre verkstad för prototypverksamhet.

Det huvudsakliga syftet med rollen är att vara operationellt ansvarig för siten och skapa en kreativ mötesplats. Det innebär att finnas tillgänglig och ge service, säkerställa att verksamheten fungerar och medlemmarna trivs. Uppdraget är kreativt och man kommer ha möjlighet att sätta sin prägel på hur AWL THINGS utvecklas för att möta medlemmarnas behov.

I rollen kommer du oftast att arbeta självständigt men ingå i ett team med andra liknande roller som finns i Stockholm, Göteborg och Umeå. Vi ser fram emot en vidare kontakt med dig som vill vara med och bidra med din insats. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Visa huset för potentiella medlemmar och teckna medlemsavtal
Onboarding av nya medlemmar
Daglig medlemskontakt och service
Hantera passersystem
Kontakt med tjänsteleverantörer, t ex kaffe, städ, wifi, printer
Arbete i coworkingsystemet "Nexudus", t ex fakturering, lägga in nya medlemmar
Samarbeta med THINGS och andra aktörer på campusområdet
Skapa events och innehåll på platsen
Planera och leda förbättringsprojekt för att skapa AWL-känsla i huset

Krav för tjänsten

Projektledning (specifik modell ej krav men erfarenhet av att leda projekt från start till mål)
Van vid att arbeta i officepaketet, framför allt Teams som är vår samarbetsplattform
Förmåga att kommunicera på engelska och svenska i tal och skrift

Meriterande krav för tjänsten

Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som office manager eller facilitymanager

Vi söker dig som har förmåga att

Vara självständig - du kommer ofta vara själv på platsen och behöver vara trygg med det
Vara lösningsfokuserad och kreativ
Vara Social och relationsbyggande
Vara prestigelös och villig att hugga i där det behövs

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid och startar i mars 2022 och pågår tills rekrytering och överlämning till ny Site Manager är avklarad. Rekryteringen förväntas starta under våren.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-28. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses!



Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Pågår tills rekrytering är avklarad

Publiceringsdatum
2022-02-24

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning240".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
6375451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: