Operativ Transportplanerare

ICA Sverige AB (Helsingborg) / Logistikjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ICA Sverige AB (Helsingborg) i Helsingborg

Operativ Transportplanerare med kundkontakt
Vill du vara med och skapa förutsättningar för god försäljning för Sveriges ICA-butiker?
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
Transportavdelningen i Helsingborg omfattar ca 60 personer och är belägen på ICAs lagerenhet ICA DE Helsingborg i området Långeberga strax utanför Helsingborg. Transportavdelningen är fördelad på Taktisk transport, Operativ Transport, Trafikstyrning och Transportadministration. Vi ansvarar för varuförsörjning av en större del av ICAs butiker i landet. På ICA DE Helsingborg jobbar totalt ca 1400 personer.

Vi söker en vikarie till vår operativa verksamhet med nedan följande arbetsuppgifter inom organisationen.

Publiceringsdatum
2024-08-28

Dina arbetsuppgifter
Som Operativ Transportplanerare med kundkontakt på Transport Helsingborg arbetar du, tillsammans med övriga inom organisationen, med nedan frågor samt därtill kopplade arbetsuppgifter:
Kundservice mot butik, avtalsparter och andra avdelningar inom ICA.
Bevakning och hantering av eventuella transportförseningar mot butik.
Planerar flöde till våra spridningspunkter.
Administrativa arbetsuppgifter.

Profil
För att klara av arbetsuppgifterna och bli en duktig operativ transportplanerare med kundkontakt tror vi att du är:
Driven, positiv och ser lösningar hellre än problem.
Social, serviceinriktad och kommunikativ.
Talar och skriver pedagogiskt på svenska.
Bra på att ständigt prioritera.
Grundläggande kunskaper inom Excel samt övriga Office-paketet.
Noggrann och har lätt för att lyssna in omgivningen.
Universitet- eller högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbete.

Meriterande att ha med dig:
Arbete inom serviceyrken.
Butikserfarenhet.
Kunskap om leveransplaner och infrastruktur inom ICA Sverige.
Tidigare erfarenhet från transportbranchen.
Kunskap inom ICAs logistikrelaterade system t.ex LS och Paragon

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd mellan klockan 06 och 21 i två skift där även helg förekommer.
Sista dag för ansökan:
2024-09-20 Rekryteringen sker löpande.

Tillträde
Enligt överenskommelse, senast 2024-09-23
Typ av anställning:
Tillfällig anställning dock längst till 2025-01-31
Kontaktuppgifter:
Chef Operativ Transport Maria Vaihinger, maria.vaihinger@ica.se
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ICA Sverige AB (org.nr 556021-0261)
Långebergavägen 100 (visa karta)
256 69  HELSINGBORG

Arbetsplats
ICA Sverige AB (Helsingborg)

Jobbnummer
8865122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ICA Sverige AB (Helsingborg)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ICA Sverige AB (Helsingborg):