Operativ Teknisk Inköpare Till Inovyn Sverige Ab I Stenungsund

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

För vår uppdragsgivare INOVYN Sverige AB, som ingår i en av Europas största kemikoncerner, söker vi nu en Operativ teknisk Inköpare som ska bistå Inköpschefen med ansvar för inköp, avrop, offertförfrågningar, projektupphandling och leverantörsbevakning. Rollen innebär även samarbete med ekonomiavdelningen och ansvar för leverantörs- och materialregistret i SAP Affärssystem. Tjänsten är en visstidsanställning (vikariat) som inhyrd konsult hos Vega HR AB under 12 månader med möjlighet till eventuell förlängning. Tjänsten kan tillträdas i augusti/september 2019 med placering på INOVYN:s kontor i Stenungsund.Om INOVYNINOVYN är ett ledande kemiföretag i hjärtat av Europas kemiska industri med anläggningar i 8 länder och med mer än 4300 anställda. INOVYNs produkter återfinns i nästan varje aspekt av det moderna samhället. Mer information om koncernen, dess produkter och verksamhet finner du på www.inovyn.comDina huvudsakliga ansvarsområden som Operativ teknisk Inköpare:Som Inköpare kommer du att få ett brett register av arbetsuppgifter och du kommer samarbeta tätt med inköpschefen och övriga medarbetare. Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:Ansvar för leverantörs- och materialregister i SAP, vilket innebär att du skall avgöra om lagerkvantiteter är tillräckliga och korrekta och bedöma behov av inköp.Bistå inköpschefen med inköpsanalyser inom respektive inköpskategori som ska ta sikte på trender och avvikelser och bilda underlag för inköpsstrategier.Arbeta med upphandling av ramavtal enligt beslut från företagets ledning vilket kräver förståelse för grundläggande avtalsvillkor, relevanta lagar och regler samt god förhandlingsförmåga.Hantera eventuella reklamationer, garantiärende samt tvister inom ramen för gjorda köp.Löpande kontakt med både lokala och internationella leverantörer vilket ställer krav på goda språkkunskaper och kommunikationsförmåga.Du skall orientera dig om underhålls- och projektarbeten i anläggningen med syfte att förstå tekniska egenskaper för anmodade köp.Fokusera på leveranstillförlitlighet, kostnader, garantier, ansvar och säkerhet enligt företagets kommersiella villkor för köp av material och tjänster.Samarbete med ekonomiavdelning vid fakturaproblemlösning.Du rapporterar till Inköpschefen.Dina egenskaper:Rollen kräver integritet, noggrannhet och att du arbetar strukturerat och processmässigt. Du måste vara lyhörd, kommunikativ och kunna samverka med olika typer av aktörer. Befattningen ställer även höga krav på god organisationsförmåga och vilja att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats. Du skall ha god affärsförståelse, vara säljande samt med erfarenhet och fantasi kunna lösa problem och påverka andra. Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är positiv, vänlig och har inte långt till ett skratt.Dina kvalifikationer:Du skall vara tekniskt intresserad och ha relevant teoretisk utbildning inom inköp. Du har några års praktisk erfarenhet inom liknande roller och gärna inom bygg- eller industri. Har du erfarenhet och utbildning inom entreprenadjuridik är det meriterande. Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och gärna praktisk erfarenhet av affärssystemet SAP.Vad kan företaget erbjuda dig?INOVYN Sverige AB är ett företag med goda värderingarnär det gäller hälsa, miljö och säkerhet. Som en modern och attraktiv arbetsgivare har man låg sjukfrånvaro, låg personalomsättning och attraktiva personalförmåner. Dessutom arbetar man aktivt för att skapa mångfald och jämställdhet. Ledningenförknippas med öppna dörrar och man uppmuntrar sina medarbetare till nytänkande och entreprenörskap. Allt för att skapa mervärde för både kunder och kollegor. Du kommer till en inkluderande arbetsplats där lösningsorienterande samarbete prioriteras.Företaget erbjuder ett utvecklande arbete med stort ansvar. Lön och övriga villkor är marknadsmässiga och tjänsten är ett vikariat som inhyrd konsult hos Vega HR AB i 12 mån med eventuell förlängning. Uppdraget kan tillträdas i augusti/september 2019.Mer information om den svenska verksamheten finner du på www.inovyn.seSnabbfakta:Företag: Vega HR ABUppdragsgivare: Inovyn Sverige ABTjänst: Operativ teknisk Inköpare - Vikariat 18 mån.Tillträde: Augusti/september 2019Lön: Fast månadslönPlaceringsort: Kontor på anläggningen i StenungsundPubliceringsdatum: 2019-04-18Sista dag att ansöka är 2019-05-09Ansökan redan idag - kort ansökningstid och vi arbetar med löpande urval!Ansökan sker endast genom www.vegahr.se. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anette Norling på Vega HR AB, telefon 031-701 77 10 eller mobil 0706-28 66 60. Det går också bra att maila till anette.norling@vegahr.seAlla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Publiceringsdatum
2019-04-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-09
Ange följande referens när du ansöker: Inköpare INOVYN
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vega HR AB

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
4742059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: