Operativ teamleader för Nackademins antagning
Nackademin - Haga campus / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nackademin - Haga campus i Solna,
Uppsala eller i
hela Sverige Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 500 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning. Läs mer på Nackademin.se.
I rollen som Operativ Teamleader så är du ansvarig för den löpande kontakten med antagningsteamet på Nackademin. Du är tillgänglig som stöd, svarar på frågor, löser problem, behandlar mer avancerade ansökningar och har även helt eller delat ansvar kring vissa centrala processer och ansvarsområden. Rollen är en blandning av service, koordinering, projektledning samt löpande administration kopplat till antagningen av studenter. Du rapporterar till Chief Marketing Officer men samarbetar nära Education recruiter & Coordinator.
Ansvarsområden och processer:
Följande processer och områden ligger inom tjänstens ansvarsområde:
• Ansvarig och tillgänglig för löpande stöd till antagningsteamet (operativ teamledning)
• Helt eller delvis ansvarig för processer och rutiner gällande antagningsprov och behörighetsprov (planering, genomförande, uppföljning)
• Delvis ansvarig för planering och genomförande av events som rekryteringskväll och mässor
• Ansvarig för övriga skräddarsydda event riktade mot t.ex. Studievägledare eller gymnasieklasser etc. (planering och genomförande)
• Ansvarig projektledare för projekt kopplat till ökad studievägledning på Nackademin
• Delvis ansvarig för introduktion av antagningsteamet samt planering av team-möten (ej genomförande av team-möten)
• Deltagande i och vara behjälplig vid löpande utbildning och allmän information kopplat till antagningsteamet
• Deltagande i övriga bolagsöverskridande projekt eller arbetsområden som kan förekomma
För att passa i rollen behöver du vara driven, noggrann, van att jobba i team. Du ska gärna ha erfarenhet av att leda team och driva samt genomföra projekt. Har du erfarenhet av studievägledning är det en fördel men inget krav. Då kontakten med de sökande är viktig i rollen krävs det att du är serviceminded och gillar att hjälpa folk över telefon och mail. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är på heltid från början/mitten av mars fram till september
Publiceringsdatum2016-02-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Ange följande referens när du ansöker: TEAMLEADER
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kristin.wikstrom@nackademin.seKontaktKristin Wikström, Education Recruiter & Coordinator
kristin.wikstrom@nackademin.seFöretagNackademin - Haga campus
AdressNackademin - Haga campus
Tomtebodavägen 3a
17165 Solna
KontorsadressTomtebodavägen 3a
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4666000
Jobbnummer 2649867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.