Operativ Teamleader Customer Service

Gpbm Nordic AB / Chefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gpbm Nordic AB i Mölndal, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Kort om oss: Med över 30 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har vi skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena GP Batteries, GP PowerBank, GP Lighting, Housegard, CGS och Firephant. GPBM Nordic ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien. Huvudkontor och centrallager ligger i Mölndal. Vi omsätter ca 520 miljoner kr och har ca 115 st medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. För mer info, gå gärna in på www.gpbmnordic.se, www.gpbatteries.se, www.housegard.com

Hej!
Är du en serviceinriktad, driven och engagerad ledare som älskar att jobba med kundservice och ser det som självklart att vara operativ i teamet? Vill du vara med på resan och ta vår Customer Service till nya höjder i den allt mer digitaliserade världen? Vill du arbeta i ett företag där högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Är svaret Ja, då är detta tjänsten för dig!

Som Operativ Teamleader för Customer Service hos oss...
• har du en viktigt och betydande roll i att säkerställa kundservice i toppklass till våra kunder, i huvudsak på den nordiska marknaden men på sikt även Italien och Frankrike. Med positiv energi och fokus på kundnöjdheten tar du tillsammans med dina kollegor i teamet ansvar för en stor del av vår totala framgång!
Som medarbetare inom vår kundservice har man en varierande dag. Här arbetar vi med allt från orderadministration, prishantering och registeradministration till att hjälpa våra kunder med produkt- och garantifrågor, bistå våra säljare med försäljningsstatistik, administrera artikeldatabaser och vara med på kundbesök och mässor ibland. Vid sidan om vår "personliga" kundservice har vi vår B2B-webshop där våra kunder lägger beställningar, söker information och tar del av produktnyheter. Att få fler av våra kunder att upptäcka och använda denna är också en viktig och kul del av vårt jobb.
Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:
Leda och koordinera det operativa arbetet inom vårt Nordiska Customer Service team
Vara en självklar del av teamet som resurs i det operativa dagliga arbetet
Säkerställa hög servicenivå och kundnöjdhet
Upprätthålla och utveckla effektiva rutiner och kvalitetsarbetet
Arbeta med och styra mot avdelningens uppsatta mål
Säkra gott samarbete med kollegorna inom sälj, inköp, lager mm
Coacha och utveckla medarbetare i teamet
Personalansvar för teamet, 4-5 personer

Vi söker dig som...
• tycker om att skapa och vårda kundrelationer och har en positiv inställning till det mesta som gör att du hellre väljer att se möjligheter än problem när du ställs inför vardagliga utmaningar i jobbet. Du är engagerad, noggrann och strukturerad samtidigt som du gillar ett högt tempo och har ett genuint intresse för kundservice och försäljning.
Du är en inspirerande ledare som trivs med att leda ditt team mot uppsatta mål. Samtidigt ser du både värdet av och tycker om att själv jobba operativt i teamet, då det alltid är det gemensamma resultatet som är viktigast. Proaktivitet och viljan att utvecklas står också högt i kurs hos dig eftersom vi är ett bolag i ständig förändring för att möta dagens och morgondagens kunder!
Vi tror att du har...
• flerårig erfarenhet av kundservice på central nivå, gärna inom produktförsäljning B2B och du har jobbat som teamleader i liknande roll i minst ett par år. Du är flytande i svenska språket, såväl muntligen som i skrift och du behärskar engelska väl. Om du dessutom kan ytterligare ett nordiskt språk blir ingen gladare än vi. Goda kunskaper i franska och/eller italienska är meriterande.
Din datorvana är mycket god såväl som dina kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för oss är det viktigt att du tycker det är kul att jobba i ett entreprenörsdrivet säljbolag, där den ena dagen inte alltid är den andra lik!
Hos oss får du...
• en varierande tjänst med stora möjligheter att utvecklas inom ditt område i ett internationellt företag i en spännande tillväxtbransch. Du leder och blir en del av vår nordiska Customer Service, på sikt kanske även våra fransk/italienska lite beroende på hur vår serviceorganisation utvecklas, och har nära och tätt samarbete med både våra säljorganisationer och kollegor inom lager, inköp och produkt på huvudkontoret i Mölndal. Du kommer till en modern företagsmiljö med platt organisation och du får självklart bra introduktion och intern produkt- och processutbildning för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt.
Låter det intressant? Hör av dig!
Vi hanterar ansökningarna löpande och ska tillsätta tjänsten omgående så tveka inte att skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev redan idag.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Cathrin Lindström, telefon 031-799 16 00 eller cli@gpbmnordic.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Publiceringsdatum
2020-07-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-09

Adress
Gpbm Nordic AB
Argongatan 2B
43153 Mölndal

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Team Leader, Customer Service".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gpbm Nordic AB (org.nr 556360-0443)
Argongatan 2B (visa karta)
431 53  MÖLNDAL

Ansökan
E-post: jobb@gpbmnordic.se

Arbetsplats
Gpbm Nordic AB

Jobbnummer
5293851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gpbm Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gpbm Nordic AB: