Operativ Teamlead för 1st line support i FinTech bolag

Academic Work Sweden AB / Chefsjobb / Stockholm
2024-11-02


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap i en IT-organisation och har erfarenhet i en supportroll. Här kommer du få jobba i ett spännande bolag med högt tempo och i riktigt fina kontorslokaler.

OM TJÄNSTEN
Du kommer att leda First Line Support-teamet och ha ett brett ansvar som inkluderar arbetsplanering, schemaläggning och operativt arbete under olika skift. Du kommer att ge teknisk support till företagets medlemmar, vilket innebär felsökning av system på Linux (Debian), databaser som MySQL och Postgres, samt nätverksfelsökning.

Vidare kommer du att agera som Incident Manager och rapportera incidenter till systemägare. Du kommer att ansvara för Problem Management-processen genom att identifiera och följa upp rotorsaker till återkommande problem i IT-miljön, i samarbete med Second Line support, utvecklingsavdelningen och andra enheter.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-11-02

Dina arbetsuppgifter
Du och ditt team kommer att hantera övervakning och Event Management, vilket innebär att ni är första kontaktpunkten för larm från IT-systemen och ansvarar för att agera snabbt på dessa. Förutom extern support kommer ni att ge daglig support till interna användare, inklusive Windows och Mac-support, användaradministration i Azure och Active Directory, samt hantering av behörighetsbeställningar. Tjänsten utförs från kontoret i centrala Stockholm alla dagar i veckan och tiderna kan variera mellan 7-18 inom teamet.

Erfarenhet av att arbeta med Jira Service Management är meriterande, då detta är systemet för ärendehantering. Teamet är litet och dynamiskt med mycket tekniskt hands-on arbete inom ett brett område och har ett verksamhetskritiskt kundserviceansvar. Tjänsten kommer vara en konsultanställning hos oss på Academic Work men där möjlighet till överrekrytering hos bolaget kan komma att bli aktuellt.

VI SÖKER DIG SOM
• Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av kundsupport eller helpdesk inom IT, med kunskaper i Linux (Debian), MySQL, Postgres och nätverk
• Certifierad inom ITIL-processer och ärendehantering
• Dokumenterad erfarenhet (1-3 år) som Incident Manager eller liknande med vana att hantera stressiga situationer
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av scripting eller programmering (Bash, PHP, Python) och god förståelse för SQL
• Erfarenhet av Jira Service Management är ett plus

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Ledaregenskaper
• Ansvarstagande
• Stresstålig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15108244".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8990642

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: