Operativ samordnare
Process Kedjan / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Process Kedjan i Stockholm Process Kedjan söker en Operativ samordnare
Vill du verka för att ge unga kriminella framtidstro och kraft att forma ett liv i frihet? Process Kedjan söker nu en driven, strukturerad och resultatinriktad samordnare med ansvar för Process Kedjans verksamhet. Du ingår i Process Kedjans ledningsgrupp och har direkt personalansvar för våra nuvarande sju coacher och timanställda ungdomsledare. Tjänsten är baserad i Process Kedjans lokaler på Södermalm i Stockholm.
Om Process Kedjan
Process Kedjan är en ideell förening som verkar för att ge unga kriminella framtidstro och kraft att bygga ett liv fritt från kriminalitet och droger. Målgruppen är ungdomar, 13-29 år, som har begått brott eller befinner sig i riskzonen för kriminalitet. Med coaching som arbetsmetod följer vi ungdomar från institution till frihet, i nära samarbete med alla myndigheter som har ansvar för ungdomen. I våra lokaler driver vi även program och aktiviteter för att ge unga en positiv gemenskap och en meningsfull fritid.
Sedan start har Process Kedjan coachat över 1300 individer i cirka 20 kommuner och stadsdelar. Ett nära samarbete med socialtjänsten, Kriminalvården och SiS ligger till grund för föreningens utveckling. Läs gärna mer om vår verksamhet på
www.processkedjan.se eller på vår Facebooksida (Process Kedjan)
Övergripande innefattar rollen:
• Övergripande ansvar för Process Kedjans program och tjänster, inklusive verksamhetsplanering, kvalitetssäkring och kontinuerlig resultatuppföljning.
• Personalansvar för coacher och ungdomsledare som du leder, utvecklar och målstyr.
• Att genomföra årliga ansökningar och återrapporteringar till stiftelser, följa upp försäljningsmål samt planera arbetet med samarbetspartners.
• Att leda arbete med ekonomi och budgetuppföljning.
• Ansvar för övergripande operativa HR-frågor inklusive rekrytering.
• Att aktivt bidra till Process Kedjans strategiska utveckling.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av att leda team samt relevant arbetslivserfarenhet inom projektledning och strategiskt utvecklingsarbete.
• Har ett tydligt och inkluderande ledarskap, med vana att engagera och få med dig andra för att tillsammans nå uppsatta mål.
• Har en grundläggande förståelse för ekonomisk planering och uppföljning.
• Tycker om att skapa struktur, är mycket självgående, ser lösningar och drivs av att jobba resultatfokuserat.
• Har ett stort intresse för samhällsfrågor och delar Process Kedjans vision om ett samhälle där alla barn ges förutsättningar till trygghet, hopp och framtidstro - och ingen växer upp till ett liv i utanförskap.
• Goda kunskaper inom officepaketet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera av områdena:
• Akademisk bakgrund som är relevant för rollen
• Erfarenhet från offentlig eller ideell sektor
Tillträde och ansökan
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde sker i augusti eller september. Ansökan sker med CV och personligt brev till
jessica.liedberg@processkedjan.se, ange "Operativ samordnare" i ämnesraden. Sök gärna så snart som möjligt, och senast den 15 maj 2019. Intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2019-03-26Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-15
FöretagProcess Kedjan
KontorsadressTjärhovsgatan 9
Jobbnummer 4693246
Observera att sista ansökningsdag har passerat.