Operativ projektledare
Workshop International Sweden AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Workshop International Sweden AB i Stockholm,
Järfälla,
Täby,
Sigtuna,
Uppsala eller i
hela Sverige WorkShop - The retail agency är Nordens största retailbyrå inom marknadsföring och försäljning. Vårt fokus är att skapa fysiska möten som bygger både konsumentupplevelse och lönsamhet. Vi är 250 anställda, omsätter 200 miljoner och har förmånen att få jobba med några av världens starkaste varumärken.
WorkShop söker operativa projektledare till vårt Concept och Retail branding team. Vi söker dig som har en passion för retail och innovativa kundupplevelser samt erfarenhet av att operativt driva projekt inom butikskoncept och retail branding. Till den här positionen söker vi två personer, en fast heltidstjänst samt ett års föräldravikariat.
Som operativ projektledare ansvarar du för att driva projekten från planeringsstadiet, offert, kreativ process och produktion till implementation och uppföljning. Du ansvarar för att självständigt planera, strukturera och hålla ihop projekt och produktioner i högt tempo med många delleveranser och tighta deadlines. Därför är det viktigt att du har viljan att ta ett övergripande grepp om projekten samtidigt som du är detaljorienterad. Du uppskattar att vara en del av och leda ett projektteam.
För att lyckas i rollen som operativ projektledare hos oss behöver du vara effektiv och noggrann, trivas med att arbeta projektbaserat och att hantera flera projekt/kunder parallellt. På WorkShop värdesätter vi långsiktiga kundrelationer, därför måste du alltid hålla en hög standard och leveransnivå.
Som person är du en social och handlingskraftig lagspelare med en exceptionell känsla för service och ordning. Du har en positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar på nya uppgifter och utmaningar. Du kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på vem som är mottagare och leverera med hög kvalitet både internt och externt.
För att passa i rollen krävs att du:
• Har minst tre års erfarenhet som operativ projektledare på retailbyrå, designbyrå, konceptbyrå eller inhouseavdelning inom retail
• Har erfarenhet från leverantörsupphandling av t ex butiksinredning, tillverkning, snickeri och byggentreprenörer
• Har passion för och kompetens inom retail
• Har ett väl utvecklat affärsmannaskap
• Har erfarenhet av budget- och offertarbete
• Har arbetat med fakturering och ekonomisk uppföljning
• Har en högre utbildning inom marknadsföring, ekonomi och projektledning
• Har en utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska
• Har goda kunskaper inom Officepaketet med vikt på Excel, Adobepaketet är meriterande
• Har arbetat i affärssystem som Marathon eller liknande
Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete, där du tillsammans med oss på WorkShop får möjlighet att skapa retailkoncept och retailbranding i världsklass. Vi ser fram emot din ansökan!
Tillträde: Så snart som möjligt
Kontaktperson: Lisa Palmberg,
lisa.palmberg@work-shop.comIntervjuer sker löpande
Läs mer om oss och vårt företag på
www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-03ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWorkshop International Sweden AB
AdressWorkshop International Sweden AB
Grev Turegatan 19
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 19
Jobbnummer 3882662
Observera att sista ansökningsdag har passerat.