Operativ planerare till kund i Södertälje!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Trivs du i en roll som innebär många kontaktytor både internt och externt? Är du serviceminded, har erfarenhet av produktionsplanering och har goda kunskaper i excel? Då har vi på Adecco uppdraget för dig med start omgående!

Publiceringsdatum
2019-05-09

Om tjänsten
Som Operativ planerare kommer du arbeta operativt i en koordinerande roll med många kontaktytor. Ditt jobb bidrar till att skapa bästa möjliga förutsättningar för dina kollegor i produktionen att kunna fortsätta arbeta effektivt och leverera hög kvalité.

I din roll som Operativ planerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Koordinera med andra avdelningar för ett balanserat flöde utan avbrott
• Koordinera planeringen för produktionsflödet för en eller flera produktområden
• Planera och prioritera för att maximera produktivitet och minska ledtid
• Intern och extern kommunikation
• Frisläppa och koordinera MRP order
• Planering av materialinköp.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av planering av produkter i en tillverkande industri. Du är serviceminded, har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att arbeta i team. För att lyckas i tjänsten tror vi att du trivs i rollen som spindeln i nätet, där du samverkar med andra avdelningar. Vi ser gärna att du är analytisk och har lätt för att prioritera, samt att du har en förmåga att hålla många arbetsuppgifter igång samtidigt.

Vi ser att du som ansöker till tjänsten har goda kunskaper i Excel då det förekommer vardaglig administration. Goda språkkunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett måste för att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av planering av produkter i en tillverkande industri
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i Excel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Operativ planerare är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Jelena Dogas via 073 684 72 92.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-08
Ange följande referens när du ansöker: ref-29862
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jelena Dogas

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4775961

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: