Operativ och strategisk inköpare / Purchaser

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-01-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PWS.

Om företaget
PWS Nordic AB har en ledande position på den nordiska marknaden med produkter och tjänster för rationell avfallshantering och källsortering. Ständiga förbättringar och produktutveckling i nära samarbete med deras kunder har bidragit till några av deras mest framgångsrika system. Som svenskt bolag är medarbetarna på PWS väl insatta i vad som krävs för att få en effektiv avfallshantering med produkter som är anpassade för det nordiska klimatet och nordiska förhållanden.
Som en del av ESE-koncernen har PWS tillgång till egna fabriker i Tyskland och Frankrike samt bred och djup kunskap inom branschen. PWS-kärlen tillverkas i Europas nordligaste fabrik för avfallskärl, nära den nordiska marknaden och levereras till deras centrallager i Sverige, för att sedan skickas ut i Norden.


Dina arbetsuppgifter
Som operativ och strategisk inköpare hos PWS har du en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du ansvarar för att utveckla företagets inköpsfunktion med ett långsiktigt och hållbart perspektiv. Du arbetar nära leverantörerna och förhandlar priser samt avtalsvillkor på både inrikes- och Europanivå. Vidare ansvarar du för att hantera och kommunicera kring förändringar relaterat till priser och avtal. Kontinuerligt arbetar du aktivt med att förbättra och effektivisera processer som exempelvis snabbare leveranser, lägre priser och högre kvalitet.
Utöver ovanstående är du även kontaktperson till företagets lager och arbetar med att effektivisera processer på lager. Du ansvarar för lageroptimering, för leveranser och inköp i tid samt kontrollerar korrekta lagernivåer. Därtill ansvarar du för att artikeldatabasen är uppdaterad utifrån saldo. Vidare ansvarar du för att utveckla och underhålla KPI:er för lagerstyrning och leveranssäkerhet i syfte att säkerställa att alla leveranser uppfyller uppsatta krav. I din roll bistår du även med din expertis gällande garantiärenden.
Du rapporterar till företagets CFO och har nära samarbete med teamet på kundservice samt försäljningsavdelning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, supply chain, logistik eller likvärdigt
• Några års erfarenhet inom inköp och erfarenhet av förhandlingar
• God förståelse för försörjningskedjan
• Mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av inköpssystem anses meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
• B-körkort
För att lyckas i rollen är du en person som har en god kommunikativ förmåga och trivs med att ha många kontaktytor. Du är nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Vidare tycker du det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Du har en förmåga att tänka strategiskt och ser till uppgifters långsiktiga betydelse och konsekvenser samt anpassar dina handlingar efter detta. Som person är du analytisk lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Perstorp
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköpare, operativt inköp, operativ inköpare, strategiskt inköp, strategisk inköpare, supply chain, purchase, purchase and supply manager, logistic, logistik, heltid, rekrytering, jobb, Helsingborg, Hässleholm, Ängelholm, Malmö

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Ellinor Lindqvist
ellinor.lindqvist@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6255210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: