Operativ Ledare till Destination Inlandsbanan
Min Byrå i Jämtland AB / Chefsjobb / Östersund
2024-11-22
Visa alla chefsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Min Byrå i Jämtland AB i Östersund,
Åre,
Strömsund,
Nordanstig,
Sandviken eller i
hela Sverige Inlandsbanan AB är en koncern med två dotterbolag som alla har sitt säte i Östersund. Vi förvaltar järnvägen mellan Mora och Gällivare och ägs av de 19 kommunerna som sträcker sig längs banan. Vårt dotterbolag Inlandståg erbjuder logistiklösningar för både gods- och persontrafik och vårt dotterbolag Destination Inlandsbanan bedriver försäljning och paketering av personresor. Vi satsar på kvalitet och utveckling med visionen att vara en dragkraft som utvecklar inlandet.
Destination Inlandsbanan söker nu en engagerad och driven operativ ledare som villvara med ochvidareutveckla vårt erbjudande av attraktiva reseupplevelser längs hela Inlandsbanan och på så sätt skapa värde för våra ägarkommuner.Som operativ ledare hos oss har du en viktig roll där du får möjlighet till attbåde arbetastrategiskt och operativt inom verksamheten- från att analysera marknadstrender och ansvara för företagets konceptutveckling till att arbeta med operativ försäljning och affärsutveckling.Du kommer att arbeta tätt tillsammans med teamet ochkoncernens marknadschef som du även rapporterar till.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du utvecklar väsentliga relationer och nätverk nationellt och internationelltsamt har kontinuerlig kontakt med våra ägarkommuner. I uppdraget ligger också att omvärldsbevaka samt genomföra kund- och aktörsanalyser
Ansvara för budgetering, verksamhetsplanering och framtagande av affärsplan tillsammans med marknadschef
Arbeta med ekonomisk uppföljning, budgetering och affärsutveckling inklusive kalkylering och prissättning av våra produkter
Arbetsleda teamet bestående av en reseproducent och en bokningsansvarig samt säsongsanställd personal där det övergripande personalansvaret ligger hos marknadschef
Säkerställa att teamet trivs, utvecklas och att bemanningen är anpassad efter verksamhetens behov
Optimera merförsäljning, intäkter och lönsamhet genom strategiskt arbete med bokningskanaler
Operativt arbeta med försäljning. Rollen förändras under säsong där man ingår i team, alla hjälps åt och tar ansvar för verksamheten
Vem är du?
Vi söker en engagerad och ansvarsfull person med erfarenhet av ledarskap och en passion för besöksnäringen. Du är trygg, lyhörd och har en naturlig förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare. Du trivs med att blanda strategiskt arbete med operativa insatser och gillar att få saker gjorda i ett prestigelöst och samarbetsorienterat arbetsklimat.Du har även ett serviceinriktat arbetssätt med förmågan att se helheten och har vana av att arbeta i projekt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Relevant högskoleutbildning inom turism, destinationsutveckling, ekonomi eller likvärdig erfarenhet.
Erfarenhet av arbete med ekonomiskt ansvar
Erfarenhet av affärsutveckling eller försäljning
Erfarenhet av ledarskap och arbetsledning
Erfarenhet av att arbeta inom besöksnäringen
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper inom Microsoft 365 (främst Word, Excel, Teams ochSharepoint)
Det är meriterande om du har erfarenhet av relevanta bokningssystem inom resebranschen.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en nyckelroll inom organisationen satsar vi som arbetsgivare på välmående och friska medarbetare och vi har en rad förmåner att erbjuda, så som friskvårdbidrag, friskvårdstimme och sjukvårdsförsäkring. Du får även tillgång till fördelaktiga rabatter och andra förmåner i medarbetarportalen Benify.Hos oss arbetar du kontorstider med möjlighet till flexibilitet. Vår arbetsplats i lokstallet i Östersund är beläget strax intill Storsjöns strand, där vi erbjuder moderna kontorslokaler med både fjäll- och sjöutsikt och inte att förglömma - med stark anknytning och närhet till järnvägen!
Inlandsbanans värdeord ärKreativa, Stolta, Trovärdiga och Respekterande och vi ser det som en självklarhet att du känner dig trygg i det. Läs mer om våra värdeord här!
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månader provanställning)Sysselsättningsgrad: 100 %Arbetstid:Kontorstider med möjlighet tillflexibilitetTillträde: 1 februari ellerenligt överenskommelseLön:Månadslön enligt överenskommelse
Resor förekommer i tjänsten.Under sommaren kan även viss beredskap ingå i tjänsten.
Ansökan och kontaktI denna rekrytering samarbetar vi med MinByrå. Har dufrågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare David Backa på
david@min-byra.se eller 072-401 69 19
Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV och svara på urvalsfrågor, vi ställer inga krav på att bifoga ett personligt brev. När vi har mottagit din ansökan kommervi att kontakta dig för en inledande intervju om du matchar med tjänstens kravprofil ochanses aktuell för vidare steg i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval för en fördomsfri och jämlik rekrytering, och därför kommer alla kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen att få genomföra tester ochkompetensbaserade intervjuer. För slutkandidaterna kommmer referenstagning och en bakgrundskontroll att ingå i processen för att vi ska få ökad kännedom om vår framtida medarbetare. Alla sökande kommer att få ett besked meddelat efter att sista ansökningsdag har passerat.
Sista ansökningsdag är 15december 2024. Urvalsarbetet kommer att ske löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Min Byrå i Jämtland AB (org.nr 559027-7041),
http://min-byra.se Arbetsplats Min Byrå
Kontakt David Backa
david@min-byra.se 063-140482 Jobbnummer 9026097