Operativ kommunikatör
Göteborgs stad., Business Region Göteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Business Region Göteborg i Göteborg Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.
Publiceringsdatum2017-07-12ArbetsuppgifterAvdelningen Kluster & Innovation skapar hållbar tillväxt genom att aktivt arbeta för kluster- och branschutveckling i Göteborgsregionen. Det gör vi genom att identifiera styrkeområden, knyta samman människor från företag, akademi och offentlig verksamhet i värdefulla nätverk. Vi initierar branschsamarabeten som leder till kommersiellt bärkraftiga innovationer.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med avdelningens marknads- och kommunikationsansvarige, andra kommunikatörer samt med BRGs centrala kommunikationsavdelning.
Dina arbetsuppgifter• Textproduktion och textbearbetning (arbetsprov kan komma att efterfrågas)
• Webbpublicering/webbredaktör för nyheter och aktiviteter
• Bidra till utvecklingen av avdelningens synlighet och närvaro på sociala medier
• Framtagning och analys av statistik för webb och digitala kommunikationsinsatser
• Koordinera aktiviteter med ansvar för digitala utskick av inbjudningar, anmälningar, genomförande och uppföljning
• Bidra till utveckling av webbstrukturer för avdelningen/projekten samt övergripande BRG
• Bildframtagning inklusive bildbearbetning
• Omvärldsbevakning av relevanta nyheter för projekten
• Grafisk produktion - digitalt och print
KvalifikationerErfarenhet och utbildning• Högskoleutbildning motsvarande 2-3 år inom kommunikation eller motsvarande inom annan relevant utbildningsform samt minst ett par års arbetslivserfarenhet inom området
Kompetens:
• Kunskap om hur de olika medierna fungerar i den totala mediemixen
• Förståelse för marknads- och kommunikationsprocesser
• Svenska och engelska i tal och skrift på dokumenterad hög nivå
• Office-paketet och Adobe CS-paket
• Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg, CRM-system och bildhantering. Vi använder bl.a. Drupal, BizWizard men andra verktyg kan förekomma inom externa projekt
Färdigheter och personliga egenskaper:
• Öppen och intresserad av att lära nytt
• Intresserad av näringslivsutveckling och företagande
• Starkt intresse för hållbarhetsfrågor och internationalisering är meriterande
• Noggrann, engagerad och flexibel
• Driven med hög initiativkraft och som gärna delar med dig av egna kunskaper samt tar tillvara på omgivningens kompetens och erfarenhet
• Bra på nätverkande och samarbete
ÖVRIGT
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-09-15 Eller så snart som möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-07
Ange följande referens när du ansöker: A702485
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Emilsson
linda.emilsson@businessregion.se 031-367 61 83
Lena Altbrink
lena.altbrink@businessregion.se 031-367 61 35
FöretagGöteborgs stad., Business Region Göteborg
AdressGöteborgs stad., Business Region Göteborg
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressNorra Hamngatan 19 40423 Göteborg
Jobbnummer 3602152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.