Operativ inköpare till Scania Purchasing, Eftermarknad

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Vill du som operativ inköpare vara med och utveckla Scanias eftermarknadsaffär?
I så fall så tror vi att denna tjänst kan vara något för dig!

Du kommer att ingå i gruppen Commodity Parts som idag består av tolv inköpare och en inköpsassistent som tillsammans ansvarar för inköp av reservdelar till lastbilar, bussar och motorer. Gruppen har som främsta uppdrag att bibehålla en hög kvalitetsnivå samt hög leveransprecision vad gäller reservdelar till Scanias eftermarknad, och att samtidigt utveckla affärerna med ett stort antal leverantörer.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Arbetsuppgifter
I rollen som operativ inköpare kommer du att supportera två strategiska inköpare inom deras sortiment och därmed delta i utvecklingen av strategier för befintliga leverantörer samt den framtida leverantörsstrukturen inom flera produktområden.

Andra huvuduppgifter är att stötta i aktiviteter med syfte att förbättra kvalitet, tillgänglighet och kostnad inom dess produktområden. Du kommer även få möjlighet att delta i förhandlingar av kommersiella avtal. Arbetet sker i stor utsträckning tvärfunktionellt vilket innebär nära samarbete med marknad, logistik, konstruktion samt övriga inköpsfunktioner inom såväl Scania som Volkswagen Group.

Profil
Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, helst civilingenjör eller högskoleingenjör. Något eller några års relevant kommersiell och/eller teknisk erfarenhet ses som meriterande. Du tar ett helhetsansvar för inköp inom ditt sortiment, vilket innebär att du är självständig, drivande och lösningsorienterad. Då rollen innebär kontakter både internt och externt så är det även viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med människor. Du är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt. Du ska kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Naturligtvis har du ett stort intresse av att göra affärer.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter så är du välkommen att höra av dig till oss.

För ytterligare information
Kontakta gärna Peter Friberg (Vice President Customized Solutions), +46 8 553 861 51 eller Karl-Johan Valegård (Commodity Manager Parts), +46 8 553 508 71.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-15
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg.
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Annonsering gäller från 2016-07-06
Ange följande referens när du ansöker: 20162671

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2945619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: