Operativ inköpare till Panthera AB
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du att ditt arbete ska påverka andra människors livskvalitet? Då ska du läsa vidare!
För dig som gillar att arbeta i en organisation där utveckling står i centrum och vill vara med och utveckla morgondagens aktivrullstola finns nu möjligheten hos Panthera AB.
Panthera AB tillverkar och säljer "världens lättaste aktivrullstol" för barn och vuxna. Genom att optimera funktionalitet och prestanda bidrar Panthera till ökad livskvalitet för sina användare. I sina lokaler belägna i Lunda industriområde (västra Stockholm), arbetar totalt 37 personer inom bland annat produktion, inköp och ekonomi. Panthera AB är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001: 2015 och ISO 14001: 2015.
Panthera är sedan januari 2022 en del av Permobil som är ett ledande globalt bolag inom avancerade mobilitetslösningar och är dedikerade att förstå användarens behov på individnivå och förbättra deras livskvalitet.
Tjänsten är ett konsultuppdrag som förväntas pågå under 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Urvalsarbetet kommer att påbörjas under mitten av augusti och start sker enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-08-30Om tjänstenDu kommer ingå i ett team på tre personer där du får ansvaret för din egen inköpskategori. Du kommer ha löpande kontakt med leverantörer, tillverkning samt lager. I tjänsten kommer du se över lagersaldon, ansvara för påfyllning och säkerställa att det alltid finns rätt mängd artiklar tillgängliga i din kategori. I tjänsten kommer du tillämpa affärssystemet Monitor och Excel.
Rollen innebär:
• Operativt inköpsarbete
• Nära kontakt med leverantörer
• Säkerställa rätt lagersaldon
• Problemlösning
• Utveckling av inköpsprocesser
Vem är du?
För att du ska lyckas i din nya roll krävs det att du har följande egenskaper:
• Akademisk examen i Inköp/Logistik
• Erfarenhet som operativ inköpare
• Noggrann och strukturerad
• Är nyfiken och vetgirig
• Kan uttrycka dig obehindrat i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
Hos Panthera AB arbetar du i Monitor ERP som huvudsakligt verktyg, vilket är starkt meriterande om du har erfarenhet av sedan tidigare. Goda kunskaper i Microsoft Office efterfrågas.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "65601".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Louise Waerner
louise.waerner@poolia.se 072-077 41 55 Jobbnummer 6930204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.