Operativ inköpare till långsiktig tjänst

SJR in Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en operativ inköpare till en långsiktig tjänst. Vår kund representerar världsledande tillverkare av produkter inom industri, gummi och slang och erbjuder ett brett sortiment av produkter.

Tjänsten är på heltid med placering på kontoret i Sisjön och vi söker dig som har möjlighet att börja så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2024-03-04

Om tjänsten
Som operativ inköpare har du ett självständigt ansvar för att hantera inköpsprocessen för specifika artiklar inom olika produktområden. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Inköp av produkter
• Orderbekräftelse, uppföljning och leveransbevakning
• Aktivt arbete för att säkerställa kvalitet av artiklar i affärssystemet
• Kontinuerlig kontakt med leverantörer
• Uppdatering av priser
• Support och kontakt med säljteam kring produktinformation och leveranstider
• Administration kring kampanjer och erbjudanden
• Uppföljning och utvärdering av leverantörer

I rollen har du många kontaktytor i ditt dagliga arbete, såväl externt med leverantörer och internt med produktspecialister och säljare. Det ställer krav på att vara kommunikativ och relationsskapande, samt att vara proaktiv i sina kontakter och ha en god servicekänsla.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en praktisk bakgrund från produktion, verkstad eller liknande med ett genuint tekniskt intresse. Du behöver vara en van datoranvändare och ha lätt för att sätta dig in i olika system samt behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Utbildning inom logistik eller inköp är starkt meriterande men inget krav för tjänsten.

Som person är du framåt och social och har lätt för att skapa förtroende i relationer. Du är nyfiken på att lära och har ett driv att utvecklas. I ditt arbetssätt är du organiserad och analytisk, trivs att arbeta mot uppsatta mål och har ett affärstänk i det du gör. Ett tekniskt intresse är en förutsättning för att förstå organisationen och trivas i rollen!

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07 eller Talent Manager Emelie Löfqvist på 076-647 16 30 . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "353".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Kontakt
Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se
+46 70 471 59 07

Jobbnummer
8515109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: