Operativ inköpare till internationellt företag
Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en operativ inköpare med erfarenhet av orderhantering. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.
Tillträde omgående och sex månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, tjänstepension, friskvårdsersättning mm.
Publiceringsdatum2021-12-07Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam med 8 personer. Dina främsta arbetsuppgift kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från kundens koncernbolag samt externa leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Du kommer även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköpen. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
• Projekt- och rekvisitionsinköp.
• Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
• Leveransbevakning.
• Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
• Driva inköpsfrågor internt och externt.
BakgrundVi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och lätt kan sätta dig in i rollen som operativ inköpare. Erfarenhet avseende inköp, avrop, lagerstyrning och ett plus är om du har varit inom tillverkningsindustrin tidigare. Datorvana, speciellt SAP är ett krav. Excel ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är ett plus.
För att lyckas i rollen ska du ha en bred erfarenhet inom inköp och med order. Som person så ser vi att du kan arbeta självständigt med leverantörer och ha ett nära samarbete med säljarna. Du är noggrann, flexibel, trygg, stresstålig och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt och strategiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.
Om företagetSök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAvanzera AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1459".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se Jobbnummer 6159552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.