Operativ inköpare till fordonsindustrin!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2017-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till fordonsindustrin!" (publicerad 2020-02-19) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av inköpsarbete och cost management samt besitter en god förhandlingsförmåga och ett stort affärsfokus? Är du en flexibel, lättlärd och problemlösande person som gillar utmaningar och vill arbeta i en högteknologisk miljö? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2017-11-10Om tjänstenSom Operativ inköpare har du ett ständigt kostnadsfokus där du kommer att driva förhandlingar i syfte att hitta extra kostnadsbesparingar i befintliga prisavtal. Du kommer arbeta för att driva och säkerställa effektivitet över hela leverantörskedjan samt driva SCO-aktiviteter så som kostnadsworkshops och ta action på low performance suppliers etc.
Du kommer också följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer samt säkerställa implementation. Du kommer att implementera råmaterialuppdateringar baserat på kontrakt/förhandlingar som ansvarig Sourcing Buyer genomfört. Du kommer att prognostisera kostnadsutveckling inom ditt ansvarsområfe samt hantera riskbegränsningar och krisaktiviteter. Du kommer att arbeta nära Sourcing Buyer och regelbundet bistå med supplier performance input. Du kommer också att arbeta krossfunktionellt och föreslå sourcingaktiviteter om så behövs som sedan tas upp av Sourcing Buyer. Övriga arbetsuppgifter innefattar administration så som uppdateringar och rapportering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Driva förhandlingar för att hitta extra kostnadsbesparingar i befintligt prisavtal
• Driva supply chain optimization (SCO), (t.ex. cost workshops) low performance supplier activities etc.
• Följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer och säkerställa implementation
• Prognostisera kostnadsutveckling
• Hantera riskbegränsningar
• Regelbunden input till Sourcing Buyer/Supplier Host gällande supplier performance under produktionsfasen
• Krossfunktionella aktiviteter
• Föreslå resourcingaktiviteter om så behövs; driva aktiviteter relaterade till leverantörsbyte och säkerställa att sourcing-delen överlämnas på ett effektivt sätt till Sourcing Buyer
• Hand om vissa KPIs
Om dig
Vi söker dig som har en ekonomisk eller teknisk examen ifrån universitets- eller högskolestudier. Vi tror också att du har erfarenhet av inköpsarbete samt att du har en god förmåga att planera och driva ditt eget arbete och att leverera resultat enligt tidsplan. Du som har goda förhandlingskunskaper och stort intresse för förhandlingssituationen kommer att trivas i denna roll! Vidare behöver du en teknisk förståelse samt erfarenhet av cost management och finansiella analyser. Slutligen behöver du också en mycket god kommunikativ förmåga. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö behöver du kunna behärska det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.
Som person motiveras du av att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter och du har en stark och kreativ problemlösningsförmåga. Du har hög integritet och god samarbetsförmåga, är resultatorienterad och gillar utmaningar.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Operativ inköpare är ett konsultuppdrag som ska påbörjas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget pågår initialt under 6 månader. För rätt person finns goda chanser till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du attbli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på
julia.algotsson@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Algotsson
julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3797178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.