Operativ inköpare till Finspång

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
2024-09-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-09-24

Om tjänsten
Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid. Du ifrågasätter och utvecklar ditt arbetsområde samt arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

För den här tjänsten blir du anställd hos Poolia och arbetar som konsult hos vår kund. Uppdraget startar i oktober 2024, och pågår under 12 månader, med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor.
• Leveransbevakning.
• Driva och leda Leverantörsmöten för löpande leveranser.
• Leverantörsutveckling.
• Materialplanering.
• Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer.
• Processutveckling.

Vem är du?
• Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
• Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
• Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
• Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus.
• Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat --sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde.
• Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet.
• Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
• Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP och Excel särskilt i att arbeta med material & logistik.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72253".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Poolia Linköping AB

Kontakt
Jens Uhr
jens.uhr@poolia.se

Jobbnummer
8916922

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: