Operativ inköpare till Consilium i Göteborg!
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2021-11-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare till Consilium i Göteborg!" (publicerad 2022-03-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som tidigare har erfarenhet av operativt inköp och som är tillgänglig omgående. Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att säkerställa optimal hemtagning av material för att säkra intern och extern produktion samt leveranser av kundordrar. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som sträcker sig minst 3 månader framåt. Sök rollen idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen!
Publiceringsdatum2021-11-03Om tjänstenDitt arbete kommer att bestå av att redovisa åtgärder som vidtagits vid materialstörning på dagliga ODP möten i form av leverantörs kapacitet och ingående material. I övrigt kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
Ansvar för att leverantören aktivt bekräftar material prognoser.
Aktivt jaga hem material hos leverantörer och arbeta proaktivt för att minimera störningar.
Att målen för säkerhetslager, lageromsättningshastighet och leveransprecision nås för det egna ansvarsområdets sortiment och leverantörer.
Se till att all grunddata finns upplagd för eget sortiment i företagets affärssystem.
Prognoshantering.
Hantering av projektartiklar.
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående i din roll och har en god förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, systematisk och analytisk. Vidare ser vi att du är initiativtagande och vill ta beslut och ansvar för att säkerställa optimal hemtagning av material för att säkra intern och extern produktion. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
De kvalifikationer vi söker är:
Utbildning inom ekonomi/logistik/teknik eller något års praktisk erfarenhet av inköp av tekniska produkter i en internationell miljö.
Praktisk erfarenhet av förhandling samt tillämpning av inköpsavtal
Praktisk erfarenhet av Supply Chain.
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Mycket bra kunskap i orderinitierade inköp.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och Excel.
Kunskaper i affärssystemet M3, Medius och Qlickview är meriterande.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61733".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Kontakt Emilia Malm
emilia.malm@poolia.se 070-426 60 06 Jobbnummer 6091166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.