Operativ inköpare till Arlanda flygplats
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete? Är du redo för nästa utmaning? Då är tjänsten hos vår kund på Arlanda flygplats något för dig!
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi nu en Operativ inköpare till ett konsultuppdrag med start omgående till slutet på december, med möjlighet till förlängning. Uppdraget består av orderläggning av flygplatsspecifika varor och tjänster i IFS 10 verktyget och direktupphandlingar. Som operativ inköpare ska du även bistå som support till beställarna och stötta i alla delar i beställningsprocessen. Du kommer även att stötta verksamheten gällande avrop/beställningar, detta genom att administrera/registera i IFS 10, samt föra dialog med beställare.
Uppdragets huvudsakliga ansvarsområden:
• Stötta upp i linjen under uppgradering och utrullning av IFS 10
• Orderläggning
• Administrativt arbete
• Support till beställare och inköpssamordnare
• Genomförande av mindre direktupphandlingar
Om dig
Som person behöver du vara noggrann, serviceinriktad och stresstålig. Vi söker dig som har avslutat gymnasial utbildning eller som har läst ekonomi på högskola eller någon KY utbildning med inriktning inköp. Vi ser helst att du har erfarenhet av enklare direktupphandlingar och att du har intresse för operativt inköpsrelaterade uppgifter samt en god systemvana. Som person är du problemlösande och lättlärd. Vidare har du en strukturerad personlighet, ett eget driv i kombination med en utpräglad servicekänsla och prestigelöshet. Det är viktigt att du trivs med lagarbete och har lätt för att samarbeta med dina kollegor men ändå har förmåga till självständigt arbete.
Viktigt för uppdraget:
• Vana och erfarenhet av avrop/orderläggning av både varor och tjänster
• Goda datorkunskaper i Office-paketet
• Meriterande om du har jobbat i IFS affärssystem
• Kännedom om LUF och LOU
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seOBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare, inköp, Uppsala, Arlanda, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2022-08-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34998".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 6906324
Observera att sista ansökningsdag har passerat.