Operativ inköpare till Adecco

Adecco Sweden AB / Skogsbrukarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla skogsbrukarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från operativt inköp eller har exempelvis en utbildning inom industriell ekonomi? Vill du arbeta med inköp i en global organisation som ständigt arbetar för att utvecklas och som har genomgått en stor förändringsresa? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare till Adecco

Publiceringsdatum
2019-03-08

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du ha en problemlösande roll, där du dagligen ansvarar för att se till att företagets kortsiktiga och långiktliga materialbehov kan säkerställas. . I rollen som operativ inköpare har du en avgörande roll i att säkerställa kundnöjdheten genom att kunna leverera högkvalitativa inköp. I tjänsten förekommer det fakturahantering, leveransbevakning samt kommunikation inom med företag globalt. Större delen av tjänsten utförs i SAP och en stor del av inköpen är automatiserade där du övervakar avvikelser. Du kommer att arbeta en hel del i Excel och arbetet sker till stor del på engelska.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• På daglig basis ansvara för inköp för att kunna svara på kunders behov.
• Ha en överblick och arbeta proaktivt med inköp för att kunna möta framtida behov.
• Säkerställa kvalitén och följa upp företagets leverantörer.

Om dig
Vi söker dig som tidigare har arbetat med supply chain/inköp tidigare och är bekant med SAP. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för ny teknik och allra helst har du arbetat med teknsikt inköp. Då koncernspråket är engelska har du goda kunskaper i språket. Helst ser vi att du har en teknisk utbildning eller utbildning inom inköp/administration/ekonomi. Viktigt är att du har en god förståelse för kostnader och kvalitetsaspekter när det kommer till inköp.

Vidare ser vi att du som person har ett tekniskt intresse och branschen samt håller dig uppdaterad inom inköpsområdet. Du ska även kunna ha en god struktur på din dag samt kunna hantera problem som kan uppstå under dagen. Har du ett analytiskt öga och är en lagspelare så har du vad som krävs för denna roll. Du kommer jobba tight med dina kollegor som finns där för stöttning.

Viktigt för tjänsten är:
• Relevant teknisk högskoleutbildning eller likvärdig
• Erfarenhet av liknande tjänst
• God kommunikationsförmåga samt hantera engelska flytande.
• Bekant med SAP samt tekniskt intresse

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning under våren 2019. Uppdraget är löpande men inleds med en sexmånadersperiod. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start under våren 2019. Ansökningar kommer att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736847762.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ inköpare, Borås, Adecco, SAP, inköp, supply chain, Inköpare, Telekommunikation, Engelska, Affärssystem

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: ref-29205
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Ahlvik

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
4656538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: