Operativ inköpare söks till spännande uppdrag med start omgående
Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-07-28Om tjänstenNu söker vi efter en självgående operativ inköpare. I rollen som operativ inköpare arbetar du främst med uppföljning, spendanalyser, implementation av avtal samt kontroll av avtal och leverantörer. Du arbetar till stor del med att ge en god service både internt och externt. Arbetet består av att säkra värdet i varje affär genom att följa upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor. Det ingår även att följa upp faktisk förbrukning i förhållande till prognostiserad förbrukning samt att göra regelbundna spendanalyser, för att hitta trender och skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar. Noggrannhet och ett intresse för siffror är bra egenskaper.
Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos oss, men jobbar ute hos kund. Uppdraget beräknas pågå i 4 månader, med chans till förlängning.
Vi söker dig som har:
• avslutad högskoleutbildning inom ekonomi, inköp eller logistik med en omfattning på minst tre (3) år.
• Du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete
Det är meriterande om du har erfarenheter av inköpsmetodik/kategoristyrning, utvärderingsmodeller, prismodeller och projektmetodik.
För att lyckas i rollen har du en god analytisk förmåga och en mycket god samarbetsförmåga. Vidare är du självgående och tar egna initiativ. Du finner din drivkraft i att skapa goda relationer och goda affärer. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och i din kommunikation och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kan ta ett självständigt ansvar för ditt arbetsområde.
Om Arena Personal:
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
• Marknadsmässig lön
• Personlig och stöttande konsultchef
• Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2023-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArena Personal Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arena Personal Sverige AB (org.nr 556606-1916),
https://arenapersonal.com/ Arbetsplats Arena personal
Kontakt Walid Ahmed
walid.ahmed@arenapersonal.com Jobbnummer 6847036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.