Operativ inköpare sökes till Siemens

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Siemens Energy söker nu en ny medarbetare till sin inköpsgrupp. Är du intresserad av att jobba med både uppstyrda rutiner men även att ta hand om akuta ärenden och vara problemlösare kan denna tjänst vara något för dig. Siemens är nu inne i en förändringsfas och du har därför chans att vara med och påverka hur vi kommer jobba i framtiden.

Publiceringsdatum
2020-07-14

Om företaget
Siemens Energy utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Som taktisk inköpare ansvarar du för:
• Vara eskaleringspunkt och drivande vid leveransstörningar och övriga problem med leverantör
• Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer vs. Siemens prognoser. Planera leveransutjämning vid behov
• Ansvara och förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet/leveranser
• Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa (uppdatera master data)
• Jobba med leverantörsutveckling (med avseende på KPIer, minimera NCR cost, utveckla logistiklösningar, reducera ledtider, optimera beställningskvantiteter, kapitalbindning, skapa förutsättningar för och driva kontinuerliga förbättringar)
• Ansvara för regelbundna leverantörmöten
• Jobba med ständiga förbättringar i supply chain
• Ansvara för utfallsprover och upptrampning inom utvecklingsprojekt
• Följa upp och hantera legeringstillägg
• Claimhantering, delvis administrera och förhandla m leverantörer

Profil
Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
Är utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
Tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus.
Tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde.
Inte är rädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet.
Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
Har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.
Har goda kunskaper i SAP särskilt inom området inköp, material och logistik.
Meriterande om du även har kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning samt har ett analytisk och logiskt tänkande.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare David Herrwaldsson, david.herrwaldsson@skill.se alt 011-19 94 71

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skill Rekrytering & Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5177".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Jobbnummer
5295865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: