Operativ Inköpare sökes av Göteborgs spårvägar

Göteborgs stad, Stödenhet Inköp / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stödenhet Inköp i Göteborg

Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 145 miljoner resor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen och den enda som kör både buss och spårvagn. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid.

Publiceringsdatum
2015-01-19

Arbetsuppgifter
Göteborgs Spårvägars AB inköpsavdelning ansvarar för upphandlingar, avtal och förhandlingar mm. Avdelningen behöver förstärka resurserna med en operativ inköpare.
Som operativ inköpare på Göteborgs Spårvägar tar du plats i en framtidsbransch - kollektivtrafiken. Planerna för hur kollektivtrafikenska utvecklas de närmaste åren är stora och spårvagnstrafiken kommer att bli både mer omfattande och kräva mer avancerade lösningar. Du får möjlighet att arbeta i en innovativ miljö som erbjuder utveckling, gediget kvalitetsarbete och många kontakter både internt och med externa aktörer både i Sverige och utomland

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
• Ansvara för att affärssystemet har relevant, aktuell och tillförlitlig information avseende artikelkort omfattas bland annat priser, leveranstider och beställningskvantiteter
• Ansvara för att inköp sker optimalt avseende kapitalbindning, lageromsättningshastighet och att rätt artikel kommer från rätt leverantör, till rätt pris, i rätt tid, i rätt antal till rätt kvalitet och tillse att vi har spårbarhet i våra affärer.
• Bevaka lagernivåer
• Leveransbevaka, gäller både ordererkännanden och därefter produkter
• Göra förfrågningar/Ta in offerter
• Beställa material/tjänster
• Bistå Inköpare/Upphandlare med information i upphandlingsärenden
• Vid behov delta i förhandlingar med leverantörer

Kvalifikationer
• 2-3 års arbetserfarenhet som operativ inköpare
• KY-utbildning inom inköp eller motsvarande
• God erfarenhet och vana av affärssystem
• Goda IT kunskaper
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande
• Arbetserfarenhet från en teknisk miljö
• God kännedom om tekniska produkter/leverantörer
• Goda kunskaper i tyska

För att lyckas bra i rollen som operativ inköpare ser vi att du är en person med stor affärsmässighet. Du är noggrann, strukturerad och van vid självständigt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga, är initiativrik och vill nå resultat. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i en framtidsbransch med goda utvecklingsmöjligheter.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, offentligajobb.se

Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs spårvägar har upphandlade avtal.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-08
Ange följande referens när du ansöker: A445564
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Nielsen, Inköpschef 031-732 10 33

Facklig kontakt
Christer Lundberg, Facklig representant Vision 031-732 10 12

Företag
Göteborgs stad, Stödenhet Inköp

Adress
Göteborgs stad, Stödenhet Inköp
Box 424
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
Rantorget 4 41026 Göteborg

Jobbnummer
2133499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Stödenhet Inköp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Stödenhet Inköp: