Operativ inköpare sökes!
Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Framtiden AB
Är du en vass inköpare på jakt efter en ny spännande utmaning? Läs mer här!
Publiceringsdatum2014-04-16ArbetsuppgifterSom inköpare hos vår kund kommer du arbeta med elmateriel och utrustning. Arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Prognosarbete
• Lagerstyrning - att definiera min- och maxlager
• Avvikelsehantering - hantera felleveranser, störningar i leveransleden, uppföljning av leveranser med mera
• Proaktivt arbeta för förbättring av arbetssätt och leveranstider
• Kontaktperson för leverantör
Om företagetVår kund är en av Sveriges ledande grossister inom el och teknik. Man marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Företaget har idag cirka 750 medarbetare runt om i landet varav 15 personer arbetar i Örebro. Företaget ingår i en internationell koncern med 160 bolag spridda över fem kontinenter.
Vill du bli en del av denna organisation och arbeta i en bred roll som operativ inköpare?
ProfilFör att vara rätt person för denna tjänst ska du:
• Ha en eftergymnasial utbildning inom inköp/ekonomi
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom inköp
• Mycket god engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du:
• Har jobbat med inköp/lagerstyrning inom grossistverksamhet
• Har handlat till eget lager
• Har erfarenhet av olika lagerstyrningssystem
• Då gruppen till 80% består av män, ser vi gärna kvinnliga sökanden
Arbetet innebär många kontakter både internt och externt, det är därför viktigt att du som person är social, serviceinriktad och kommunikativ. Du är en analytisk och ansvarfull person som inte är rädd för att ifrågasätta och diskutera med till exempel leverantörer vid uppkomna problem. Du har i sådana situationer ett pedagogiskt och trevlig sätt som bäddar för långa kund- och leverantörsrelationer.
Vår kund erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt gäng med utrymme för egna initiativ. Är du rätt person finns möjlighet till förlängning efter detta vikariat.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorAnställningsform: Vikariat 5 månader, med chans till förlängning.
Omfattning: Heltid, dagtid
Tillträde: 25/5
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att söka denna tjänst som inköpare hos vår kund!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-09
Ange följande referens när du ansöker: 3874
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElina Sandberg
elina@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm
Jobbnummer 1844240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.