Operativ Inköpare, Siemens i Finspång
Industrikompetens i Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Industrikompetens i Östergötland AB
Publiceringsdatum2011-12-16Om företagetIndustrikompetens ägs av Industri och kommuner och jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Vi engagerar oss i utbildningsfrågor och lärlingsprogram, etablerar kontakter mellan företag och studenter och verkar för nätverk mellan våra kundföretag.
Industrikompetens erbjuder tjänster med personlig service och starkt engagemang inom:
• Rekrytering, bemanning & interimslösningar - inom verkstad, kontor & management
• Verksamhets- & ledarutveckling - Insatser för ökad lönsamhet
• Outplacement & Omställning - Fokus på nya utmaningar
Om företagetSiemens är ett av världens största företag inom energi, teknik och hälsovård. Koncernen har fler än 475 000 medarbetare i över 190 länder. Omsättningen överstiger 87 miljarder euro per år. Siemens svenska del omsatte senaste affärsåret cirka 14 miljarder kronor och består av ca 4 700 medarbetare. Verksamheten i Finspång med ca 2300 anställda ansvar för utveckling, konstruktion, tillverkning, försäljning och service av gas- och ångturbiner, kompletta kraftverk och kompressoranläggningar. Omsättningen uppgår till ca 6 miljarder kronor per år. För mer information se
www.siemens.se/sit.ArbetsuppgifterDin utmaning består av att:
Att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att våra interna såsom externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité.
Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen och dina operativa inköpsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Analysera det tekniska och kommersiella "scope of supply"
Genomföra RFQ analyser
Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevaka
Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för avtalen)
Pro- aktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga
Medverka och i vissa fall driva det strategiska inköpsarbetet, ex.vis.
Kostnadsreduktions aktiviteter
Tillämpa befintliga "verktyg" för att utföra strategiskt inköp
Delta i tvärfunktionella inköpsteam (internt och externt service)
Medverka i arbetet med att effektivisera service's huvud- och stödprocesser
ProfilFör att trivas hos oss och ha rätt förutsättningar för tjänsten som Inköpare tror vi att du har följande profil:
För befattningen relevant akademiskutbildning eller motsvarande kunskap
Du har en teknisk bakgrund och gärna inom logistik/Inköp
Praktisk erfarenhet från inköpsarbete.
Lätt för att samarbeta över funktionella gränser
Ett resultatorienterat arbetssätt, uppfattas som drivande och en "avslutare"
Affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten
God organisationsförmåga och struktur i ditt arbete
Goda språkkunskaper, främst engelska
Kunskap i SAP R/3
Ansökningsförfarande
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse och urval görs löpande. Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag!
Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter. Väl mött!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-15
Ange följande referens när du ansöker: 563
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Blankenfjell,
marie.blankenfjell@industrikompetens.seFöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
Jobbnummer 1107919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.