Operativ inköpare, Rolls-Royce AB i Kristinehamn
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Är du en teamspelare som gillar högt tempo? Drivs du av problemlösning och är resultatinriktad? Har du dessutom erfarenhet av inköp samt en naturlig fallenhet för logistik? Då är du välkommen till oss och vårt team i Kristinehamn!
Publiceringsdatum2018-12-20Om tjänstenTill vår organisation Supply Chain söker vi två operativa inköpare som arbetar med materialförsörjningen till våra projekt inom nyförsäljning och eftermarknad samt till våra reservdelar. Du är den operativa kontaktpersonen för dina leverantörer och ditt huvudsakliga arbete består av:
• Ta in offerter
• Säkerställa att våra inköpspriser ligger inom projektbudgeten
• Placera inköpsorder
• Leveransbevaka
• Hantera uppkomna frågor gällande leveranserna, i syfte att säkerställa leveranser i rätt tid och till rätt pris.
Vårt team består av två mindre grupper som sitter tillsammans och avlastar samt stöttar varandra. Vår strävan är att få dessa grupper självstyrande. Du har förutom dina kollegor i teamet ett nära samarbete med övriga medarbetare inom organisationen så som Supply Chain, inköp, produktion, kontrakt och reservdelssäljare.
Om dig
Vi söker dig som troligtvis har en ekonomisk och/eller utbildning inom logistik. Med den portfölj av leverantörer och produkter som du hanterar är det meriterande med erfarenhet av verkstadsindustrin, logistik samt av inköpsarbete. Det är positivt om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt kunskap om våra produkter.
Som person bör du vara duktig på att hantera många frågor parallellt samt bibehålla en god struktur på ditt arbete. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samt är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt på engelska. Du bör drivas av att lösa uppkomna problem på ett resultatinriktat sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Rolls-Royce
Rolls-Royce i Kristinehamn har funnits i över 150 år och 1937 började vi tillverka ställbara propellrar under namnet KAMEWA. Verksamheten i Kristinehamn omfattar säljstöd, utveckling, forskning och konstruktion av ställbara och fasta akterpropellrar, vattenjetsystem, podsystem, manöversystem till våra produkter samt en omfattande serviceverksamhet.
Om anställningen
Rolls-Royce har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Rolls-Royce erbjuder dig:
• Förmåner gällande friskvård
• Tillsvidareanställning
• Flextid
Om ansökan
Tjänsten har start omgående, vänta därför inte med din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver vem du är, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2019-01-14. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) och problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få en länk till en videointervju. De som går vidare efter videointervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryteringskonsult för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, tel: 054-771 85 44
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: ref-28494
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarianne Pettersson 054-771 85 44
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD
KontorsadressÖstra Torgatan 2
Jobbnummer 4523032
Observera att sista ansökningsdag har passerat.