Operativ Inköpare med upphandlingserfarenhet
MediCarrier AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MediCarrier AB i Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Din roll
MediCarriers verksamhet genomsyras av kvalitet och vi utgår alltid från våra kunders behov och önskemål så att vi ständigt kan erbjuda kunden rätt produkter och tjänster. Inköpsavdelningens främsta uppdrag är att i nära samarbete med SLL Upphandling säkra tillgänglighet på avtalade produkter i MediCarriers sortiment samt följa upp samarbetet med avtalade leverantörer för att säkerställa stabila leveranser. Som Inköpare har du eget ansvar för ca 70 av företagets leverantörer.
I rollen som Inköpare kommer du utgå från vårt kontor i Spånga och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Driva och genomföra interna upphandlingar för MediCarriers egna behov i samråd med verksamheten
• Ansvara för att prognostisera kundernas behov och avropa på av SLL upphandlade avtal för att säkerställa rätt lagernivåer för lagerlagt sortiment samt avropa beställningsvaror
• Samarbeta med Landstingets upphandlingsavdelning för leverantörsuppföljning och säkerställa god avtalsefterlevnad
• Leveransbevaka inleveranser och vid behov arbeta med leveranspåminnelser
• Driva förbättringsarbete med upphandlade leverantörer
• Uppdatera och underhålla affärssystemet med avtalade artiklar
• Stödja varumottagningen i avvikelsehantering
• Aktivt bidra och delta i avdelningens arbete med ständiga förbättringar, enligt LEAN
Kvalifikationer
Utbildning
Eftergymnasial examen inom inköp, logistik eller motsvarande
Erfarenhet
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från operativt inköp och har tidigare erfarenhet från upphandlingsarbete. Vidare har du god IT-vana och har goda kunskaper i Office-paketet och framför allt i Excel. Vi ser också att du enkelt och obehindrat uttrycker dig väl i tal liksom skrift.
För att lyckas i rollen krävs att du har en god administrativ vana och trivs med att driva såväl förbättringsarbete som att arbeta med registervård och leveransbevakning.
Meriterande
Om du tidigare har arbetat enligt LOU ser vi detta som mycket meriterande.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du som söker är noggrann, flexibel och initiativtagande. Arbetet innebär stundtals högt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider ut mot kund, varför det också är viktigt att bibehålla varaktig struktur. Rollen omfattar många olika kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk och en god kommunikativ förmåga.
Vi är en organisation som uppmuntrar till utveckling och ser gärna att du kommer med idéer och har viljan att utveckla rollen och teamet. Du kommer även erbjudas möjlighet till mentorskap inom affärsområdet inköp.
Villkor
Provanställning kan tillämpas
Tjänsten är på heltid och tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 15 november 2018. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig HR-specialist Sara Hansson på tel: 072 5828760.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Måndag - torsdag 07:30 - 16:00 Fredag 07:30 - 15:30 Provanställning kan tillämpas
Publiceringsdatum2018-10-29ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Hansson
sara.e.hansson@sll.seFöretagMediCarrier AB
AdressMediCarrier AB
Spånga
16353 Stockholm
KontorsadressSpånga
Jobbnummer 4429025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.