Operativ inköpare inom IT

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av operativt inköp inom IT? Är du en analytisk såväl som självgående inköpare med ett proaktivt arbetssätt och kan starta omgående? Vår kund står nu inför en mycket spännande utvecklingsfas och söker därmed en operativ inköpare som ska effektivisera koncernens inköp. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-10-22

Om tjänsten
Vår kund söker en operativ inköpare inom it och du kommer tillhöra en avdelning som har det övergripande ansvaret för inköp inom IT och leverantörstyrning inom kunden.
I din roll som operativ inköpare inom IT kommer du att:
• Hantera många av de operativa inköpen och orderläggning av våra IT inköp inom de olika kategorier konsulter, hårdvara och mjukvara.
• Bistå övrig personal i operativa inköpsaktiviteter för de olika kategorierna.
• Vara sammanhållande, förvaltande och koordinerande av vårt befintliga systemstöd (E-signering, inköpssystem, avtalsdatabas) och även viss koordinering av mindre vidareutveckling.

Vi söker dig som är en teamplayer och som tycker att det är viktigt att bygga relationer med leverantörer och med kollegor.

Vem är du?
• Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av operativt IT inköp och avtalshantering/administration.
• Du har en passion för att effektivisera administrativa processer i alla led för att säkra värde, effektivitet och avveckla "waste".
• Erfarenheter av komplexa organisationer, vilket innebär att dina "change management" egenskaper kommer att vara välanvända.
• Du är trygg i att prioritera din vardag och inte tvekar att ta kontakt med teamet och intressenter.
• Erfarenhet av att använda Microsoft plattformen obehindrat.
• Du har jobbat i processorienterat inköp, gärna i ett source to pay system (S2P).
• Goda kunskaper i både svenska och engelska.
• Erfarenhet av E-signeringsverktyg (t ex Adobe Sign) och inköpssystem är meriterande.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Vår kund har ett långsiktigt behov och uppdraget är inledningsvis på fem månader med chans till övertag till kunden. Du kommer att vara placerad i Solna.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57755".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5412440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: