Operativ Inköpare FM

Sodexo AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.

Beskrivning av uppdraget
Du kommer arbeta på Inköpsavdelningen för driftområdet Large Accounts där vårt uppdrag är att säkerställa lägsta möjliga totalkostnad för inköp av varor och tjänster samt bidra till en god lönsamhet. Detta gör vi genom effektiv samordning, bidra till förbättrat kassaflöde och upphandlingar med en stark, professionell och oberoende urvalsprocess. Vårt arbete ska präglas av god affärsmoral och etik.

Du har din fasta arbetsplats på huvudkontoret i Västberga, Stockholm och rapporterar till Inköpschef FM.

Du kommer att ingå i ett team bestående av 4 medarbetare som är en del av Sodexos inköpsfunktion. Arbetet kommer att utföras en hel del utanför huvudkontoret vid förberedelse och uppstart av våra uppdrag runt om i landet. Tjänsten är en självständig roll med ett stort ansvarsområde och brett kontaktnät.

Att arbeta hos oss är varierande och utmanande i en stimulerande grupp av kollegor.

Beskrivning av tjänsten
Som Operativ Inköpare kommer du att bistå sälj, drift och supportfunktioner med din kompetens vid upphandlingar, tecknande av avtal samt implementering av dessa. I första hand gäller det underleverantörer till Sodexos uppdrag i Sverige.

Tjänsten innebär resor inom landet. Vi uppskattar det till c:a 75 resdagar/år, där du medverkar vid möten, deltar i interna projekt, förhandlar och sluter avtal med underleverantörer för våra uppdrag.

Kvalifikationer / krav
Formell utbildning:
• Gymnasiekompetens
• Ekonomikunskaper på minst gymnasienivå
• Eftergymnasial utbildning inom inköp samt teknisk förståelse/intresse är meriterande
• Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
• God datorvana
• Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel.

Yrkeserfarenhet:
• Erfarenhet av kund- alt leverantörskontakter
• Förhandlingsvana
• Produktkunskap inom de FM-relaterade produktkategorier Sodexo är verksam inom är ett krav

Publiceringsdatum
2013-07-02

Dina egenskaper
• God kommunikationsförmåga
• Målinriktad
• Affärsmässigt drivande
• Handlingskraftig
• Vana att jobba i projekt

Kontaktperson för detta jobb
Mikael Windahl, Inköpschef
mikael.windahl@sodexo.com
08-57885742

 Din ansökan vill vi ha senast den 9 augusti 2013.

Med stor flexibilitet, kompetens och omtanke tar vi över, utvecklar och effektiviserar servicefunktioner i företag, institutioner och offentlig sektor. Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer. Sodexo är världens tredje största serviceföretag med 75 miljoner människor som tar del av vår service - varje dag.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sodexo AB

Adress
Sodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm

Jobbnummer
1597485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sodexo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sodexo AB: