Operativ inköpare
Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2025-01-14
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-01-14Dina arbetsuppgifterVill du arbeta som konsult på intressanta uppdrag och bidra till att stärka inköpsprocesser hos framstående företag? Vi söker nu erfarna operativa inköpare som vill ta sig an nya utmaningar hos oss!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som operativ inköpare kan dina uppgifter variera beroende på kundens behov, men några av de vanligaste ansvarsområdena inkluderar:
Lägga och följa upp inköpsordrar för att säkerställa leveranser i tid.
Ha daglig kontakt med leverantörer för att hantera beställningar, leveransplaner och eventuella avvikelser.
Analysera inköpsdata och arbeta med förbättringar av kostnads- och lagerhantering.
Säkerställa att inköpen följer avtal och överenskomna villkor.
Stödja interna team med inköpsrelaterade frågor och information.
Identifiera och hantera eventuella risker i leveranskedjan.
KvalifikationerDu har erfarenhet som operativ inköpare eller liknande roll inom inköp.
Du är strukturerad, noggrann och van att hantera flera parallella arbetsuppgifter.
Du har god kommunikationsförmåga och är duktig på att bygga relationer med leverantörer.
Du har erfarenhet av att arbeta med inköpssystem, till exempel SAP, Dynamics eller liknande.
Du kan arbeta som anställd konsult hos oss eller som underkonsult via egen firma.
Vi erbjuder
Spännande och varierande uppdrag hos ledande företag inom olika branscher.
Möjligheten att bidra till kunders framgång genom ditt arbete som operativ inköpare.
Flexibilitet - välj att arbeta som anställd konsult eller som underkonsult.
Ett starkt nätverk av engagerade kollegor och en stöttande arbetsmiljö.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9101425