Operativ inköpare

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

ValueOne söker en Operativ inköpare med erfarenhet från grossistbranschen till ett längre konsultuppdrag hos ett grossistföretag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och beräknas pågå till årsskiftet.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Replenishment Planner har du ett operativt ansvar för påfyllnad av varor knutna till ett av företagets varumärken. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets kategorichefer gällande sortimentsrevidering, kampanjer och leverantörsuppföljningar. I rollen får du även ansvara för och delta i mindre och större förändringsinitiativ.

Möjlighet till distansarbete delar av arbetstiden finns.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Orderläggning, leveransbevakning
Säkerställande av beställningsparametrar
Artikelvård och optimering av lagernivåer
Rapportera nyckeltal inom ditt kategoriområde
Ge god support till säljpersonalen

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget som Replenishment Planner söker vi dig som har en akademisk utbildning inom logistik eller annan relevant erfarenhet. För att bli aktuell för rollen bör du ha några års erfarenhet av operativt inköp, företrädesvis inom teknisk handel eller grossistverksamhet. Datorvana samt kunskaper i MS Office, främst Excel, är ett måste. Vi ser erfarenhet av Relex och SAP som meriterande.

För dig som trivs med att arbeta i en snabbfotad, föränderliga miljö och har en pragmatisk syn på problemlösning finns det stora möjligheter att utvecklas och ta egna initiativ.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
8656649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: