Operativ inköpare
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Alla anställda har möjlighet till resultatbonus och vi erbjuder attraktiva förmåner såsom arbetstidsförkortning, personalbil och förmånliga priser på Scanias egna semesterbostäder i Sverige.
Vi söker nu en Operativ inköpare till vår logistikorganisation i Södertälje. Du kommer ingå i ett team med totalt nio kollegor som har likvärdiga arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
På Scania IM möter vi ständigt nya utmaningar som utvecklar oss som individer och organisation. Vi arbetar i team med kompetenta kollegor och i nära samverkan med våra kollegor i Oskarshamn och Luleå. Just nu pågår en spännande förändringsresa där vi går mot att arbeta ännu mer digitalt. Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar med att anskaffa och utveckla vårat förrådssortiment Du erbjuds ett arbete som är förändringsinriktat där du får en bredd i dina arbetsuppgifter och möjlighet till kompetensutveckling. Du blir en del av en kultur som lägger stort fokus på säkerhet och samarbete. Verksamheten präglas av ett stort strukturerat och affärsmässigt kunnande, nytänkande och engagemang. Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2024-04-24ArbetsuppgifterSom operativ inköpare sköter du de dagliga inköpen hos dina dedikerade leverantörer, detta sker både via avrop och offertförfrågningar. Du bevakar och säkerställer leveranser samt produktkvalitet. Att hålla nere kostnader och ha en konstant dialog med både företagskunder och leverantörer är en stor och viktig del av arbetet. Du kommer även vid tillfällen behöva stötta dina kollegor. I rollen som Operativ Inköpare ingår även att ansvara över att hantera reklamationer samt lageroptimering.
Du kommer även att samarbeta med, produktion, inköpsavdelning samt med våra lokala underhållsberedare och projektavdelning för maskininköp.
ProfilVi söker en kommunikativ person som gillar att arbeta självständigt. Rollen passar dig som är initiativtagande, analytiskt lagd och gillar struktur. Att agera affärsmässigt och vara stabil i stressituationer är en viktig egenskap. Då arbetet innebär leverantörskontrakt behöver du vara kommunikativ, behärska både svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har,
• Erfarenhet från Logistikbranchen.
- Erfarenhet från inköpsarbeten
- Erfarenhet från tillverkningsindustrin
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
- B-körkort är meriterande
- Erfarenhet av affärssystemet Maximo är meriterande
Ytterligare information
Tjänsten är ett föräldrarvikariat på 1 år med chans till förlängning, tjänsten på heltid
och placeringsort är Södertälje.
Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef Marwan Jobrail:
marwan.jobrail@scania.comAnsökan
Skicka in din ansökan med ditt CV, personliga brev och betygskopior via scania.com senast 8 maj 2024
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-08
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87 SÖDERTÄLJE
Jobbnummer 8635692
Observera att sista ansökningsdag har passerat.