Operativ inköpare

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
2024-04-10


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Gislaved, Gnosjö, Värnamo, Svenljunga, Ulricehamn eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-10

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Vi på Randstad letar nu efter en erfaren och målinriktad individ för att fylla rollen som operativ inköpare hos vår kund utanför Gislaved.
Som operativ inköpare är du en nyckelperson inom företagets inköpsavdelning och ansvarar för att säkerställa att företaget har rätt material och tjänster till rätt pris och vid rätt tidpunkt. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inköpsprocessen från början till slut, vilket innebär allt från att identifiera leverantörer och förhandla avtal till att övervaka leveranser och utvärdera leverantörens prestationer. Din roll är avgörande för att säkerställa företagets framgång och lönsamhet genom att optimera kostnader och minimera risker!
Som vår nya operativa inköpare kommer du att ta ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på mail: sara.bakkioui@randstad.se
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Inköp
Förhandla avtal
Övervaka leveranser
Utvärdera leverantörer
Optimera kostnader och minimera risker

Kvalifikationer
3-5 års erfarenhet av operativt inköp.
Behärskning av SAP är ett krav, annan ERP-erfarenhet är meriterande.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Utbildning inom ekonomi, logistik och/eller inköp är önskvärt, men erfarenhet kan kompensera för bristande utbildning.
Stark analytisk förmåga för att hantera komplexa uppgifter.
Förmåga att tänka strategiskt och konsekvent.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Sara Bakkioui
sara.bakkioui@randstad.se
+4672205763

Jobbnummer
8602497


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: