Operativ inköpare
Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en operativ inköpare. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.
Tillträde enligt överenskommelse och med hänsyn till uppsägningstid. Detta är en hyrrekrytering där du kommer gå in som konsult den första tiden och därefter bli anställd hos företaget. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är till en början ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, tjänstepension, friskvårdsersättning mm.
Publiceringsdatum2023-06-12Dina arbetsuppgifterSom operativ inköpare så ingår du i ett team som idag består av 8 personer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från olika leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Rollen innebär även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköp. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet.
Exempel på arbetsuppgifter inköp:
• Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
• Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
• Bevakning och beräkning av lagernivåer, justera beställningspunkter och säkerhetslager.
• Registrera och uppdatera ordererkännanden.
• Leveransbevakning och säkerställa hemtagning.
• Samarbeta med säljavdelning och produktion.
• Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
• Driva inköpsfrågor internt och externt.
• Transport, tull och import hantering.
BakgrundVi söker dig som har relevant erfarenhet avseende Inköp minst ett år. Vi ser att du har relevant utbildning inom inköp och logistik eller motsvarande. Datorvana samt systemvana är ett krav. Goda kunskaper i SAP och Excel ses som meriterande. Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och kan arbeta självständigt. Du trivs med att ha många kontaktytor som med leverantörer, kunder, säljare och inköpsteamet. Du är noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare med ett trevligt bemötande som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.
Om företagetAvanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1595".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se 08-545 28 303 Jobbnummer 7873870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.