Operativ inköpare

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Enköping, Upplands Väsby eller i hela Sverige

ValueOne söker en Operativ inköpare för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom tillverkande industri. Placeringsort är Uppsala. Uppdraget ska tillsättas omgående.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsmässig tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).

Om rollen

Uppdraget som Operativ inköpare innebär att du kommer att arbeta med att lägga ordrar, säkerställa företagets tillgång på material och följa upp leveranstider. I arbetet ingår även system-och artikelunderhåll och att ha kontakt med företagets leverantörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov
Lägga inköpsorder, leveransbevaka och hantera exportfrågor
Bidra till att utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta framtida behov
Hantera inköpsavvikelser och analysera inköpsstatistik
Ta en aktiv roll i att bidra till att utveckla inköpsavdelningen framåt

Då företaget har sitt huvudkontor i Gävleborg, behöver du vara beredd på att göra regelbundna besök dit.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med orderhantering, operativt inköp och logistik. Du är van vid att arbeta i ERP-system. Eftersom du kommer att ha ett brett kontaktnät är det viktigt att du har lätt för att kommunicera med andra. Vidare är du en analytisk och resultatinriktad person som trivs med att jobba både självständigt samt i team. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone2128".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
7454577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: