Operativ inköpare
ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Tierp,
Hedemora eller i
hela Sverige ValueOne söker en operativ inköpare till ett konsultuppdrag hos vår kund i Sandviken. Uppdraget ska tillsättas i mars.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
en marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
marknadsmässig tjänstepension
generös sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).
Om rollen
I rollen som inköpare ansvarar du för operativt inköp och planering för dina tilldelade artiklar. Du ansvarar även för uppföljning av leveranser och reklamationshantering. Du kommer att ha breda kontaktytor både internt och externt. Uppdraget är på 20 timmar i veckan och placeringsort är Sandviken (det finns möjlighet att arbeta 50 % på distans).
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Orderläggning, registrering av orderbekräftelser och leveransuppföljning
Hantering av reklamationer samt kreditfakturor
Uppföljning av kvalitet och kostnad på levererat material
Uppdatera affärssystemet (lägga till/ ta bort produkter)
Föreslå alternativa lösningar för materialanskaffning
Bidra med input till förbättringsarbete
Erfarenhet och kompetens
För att du ska bli aktuell för uppdraget krävs det att du har några års erfarenhet inom operativt inköp, gärna med bakgrund från tillverkande Industri. Högskoleutbildning inom ekonomi, industriell ekonomi, teknik eller liknande är meriterande men inte ett krav. Har du arbetat i ERP-systemet SAP är det meriterande. Som person är du snabblärd och kommunikativ. Rollen kräver goda skriftliga kunskaper i engelska.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone2121".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 7452847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.