Operativ Inköpare

AB Edsbyverken / Inköpar- och marknadsjobb / Ovanåker
2021-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ Inköpare" (publicerad 2022-03-02) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Edsbyverken i Ovanåker, Eda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-03-30

Om företaget
AB Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden. Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta: Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Certifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.

Arbetsuppgifter
AB Edsbyverken är inne i en förändringsresa och vi söker nu dig som vill vara delaktig i att utveckla det operativa inköpsarbetet hos oss.
Du kommer att driva inköpsarbetet tillsammans med dina kollegor inom inköp, Supply Chain och produktion. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Avrop av direkt och indirekt material till vår produktionsanläggning i Edsbyn
Bearbeta ordererkännanden och noggrann uppföljning av inkommande leveranser
Avvikelsehantering
Utveckla och effektivisera inköpsfunktionens arbetssätt

Vi erbjuder dig möjligheten att vara en viktig del i AB Edsbyverkens resa framåt. Du är placerad inom Gävleborgs län och utgår till största del från kontoret i Edsbyn där vi sitter i trevliga lokaler och har nära till produktionen.

Profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med operativa inköp. Du är van vid att självständigt lösa problem som uppkommer i det dagliga arbetet och är bekväm med att hantera stora mängder data. Har du drivit eller varit delaktig i förändringsprocesser kring inköp så är det ett stort plus.
Som person tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och självgående. Vi ser det som en självklarhet att du har ett proaktivt arbetssätt. Du är social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat. Vi ser gärna att du på sikt vill utvecklas och ta steget mot en mer strategisk roll inom inköp.
Det är meriterande med högskoleutbildning inom inköp, ekonomi eller liknande. Har du dessutom erfarenhet av avtal och förhandlingar eller arbetat inom industri sedan tidigare är detta starkt meriterande.
Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com
Ansökan
Sök senast 15.04.2021 via vår karriärsida https://karriar.edsbyn.com/jobs
Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Frågor om tjänsten hänvisas till rekryterande chef Jenny Hallberg, Supply Chain Manager, på 0271-27504 eller jenny.hallberg@edsbyn.com.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-15

Adress
AB Edsbyverken
Karlsväg 2
82825 Edsbyn

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Edsbyverken (org.nr 556040-0755)
Karlsväg 2 (visa karta)
828 25  EDSBYN

Ansökan
https://karriar.edsbyn.com/jobs

Jobbnummer
5663538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Edsbyverken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Edsbyverken: