Operativ Inköpare

Vem i Småland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vem i Småland AB i Jönköping, Aneby, Mullsjö, Vaggeryd, Nässjö eller i hela Sverige

Melbye Skandinavia söker dig som vill vara en del av vår spännande tillväxt - och utvecklingsresa. Som operativ inköpare får du en nyckelposition inom vår globala inköpsorganisation med ansvar för en global leverantörsportfölj. I rollen erbjuds du en mångfacetterad roll där ditt fokus ligger på dagligt operativt inköp. Då vi prioriterar våra medarbetares möjlighet till personlig utveckling, söker vi dig med höga ambitioner att ständigt utvecklas i din profession.



Publiceringsdatum
2019-10-25

Om tjänsten
I din roll som operativ inköpare får du ett taktiskt och operativt ansvar för en egen internationell leverantörsportfölj. Det innebär ett ansvar för såväl hela koncernens inköpsbehov från dessa leverantörer som för lagernivåerna på de båda lagren i Norge och Sverige. I rollen har du daglig kontakt kontakter med kollegor inom säljorganisationen, produkt och kundsupport, för att stämma av och följa upp inköpsbehoven. Allt för att löpande säkerställa uppsatta servicegrader till kunderna. I uppdraget ingår att kontinuerligt analysera lagernivåer samt leveransprecision och servicegrad från dina leverantörer. Som en naturlig del av ditt arbete har du daglig och nära kontakt med dina leverantörer. Rollen har såväl taktiska som operativa uppgifter och efterhand kan uppgifter av mer strategisk karaktär bli en naturlig del av rollen.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Löpande övervaka lagernivåer och utifrån aktuella behov genomföra erforderliga inköp.
• Ha en tät dialog med dina leverantörer och genomföra leverantörsmöten.
• Ansvar för fakturor och priskontroller samt registrera egna leverantörs- och fraktfakturor i scanningssystemet Ex Flow.
• Kontinuerligt bevaka, följa upp och analysera dina leverantörer vad gäller leverantörsprecision och prognoser. Som en följd även bedöma orsaker och konsekvenser av eventuella överlager, samt ge förslag på relevanta åtgärder.

Beroende på egen erfarenhet kommer du som inköpare, initialt eller på sikt, att tillsammans med produktchefer ansvara för leverantörsförhandlingar.
Bidra till att kontinuerligt vidareutveckla inköps- och logistikfunktionen för att skapa optimerade och effektiva arbetssätt.



Om dig
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom operativt inköp samt en god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Kanske har du en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik alternativ motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser att du är en van användare av någon form av IT-systemstöd såsom ett inköps- eller affärssystem samt behärskar Excel. Din erfarenhet är värdefull, men din personlighet är av största vikt. Vi erbjuder dig såväl internutbildning som ett coachande ledarskap för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att utvecklas i din inköpsroll. Som du förstår söker vi dig som är driven och med höga ambitioner att utvecklas. För att trivas i rollen är du serviceinriktad, noggrann och har förmåga att skifta fokus mellan flera arbetsuppgifter och samtidigt leverera resultat. Som person är du social, resultatfokuserad och drivs av att skapa långvariga relationer. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift.



Om Melbye Skandinavia AB
Melbye Skandinavia Sverige AB ingår i den norskägda familjekoncernen Melbye Skandinavia A/S som är ett av Skandinaviens ledande företag inom teknisk försäljning avseende innovativa produkter och smartare systemlösningar för infrastruktur. Våra affärsområden är Elnät, Fibernät, Järnväg & Anläggning samt Installation. Koncernen omsätter cirka 650 MSEK och har cirka 100 medarbetare, varav cirka 40 är anställda i det svenska bolaget.

Melbye Skandinavia samarbetar med ledande internationella producenter för att kunna erbjuda rätt produkt och systemlösningar till rätt pris för den skandinaviska marknaden. Genom lokal närvaro och egen lagerhållning står man väl rustade för att tillgodose marknadens behov för byggandet av framtidens infrastruktur.



Bra att veta
Rapportering sker till Inköpschefen på koncernnivå som utgår från koncernens huvudkontor utanför Oslo. Placeringsorten för befattningen är det svenska huvudkontoret i Jönköping. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 15 november.

VEM är ett rekryteringsföretag som är specialiserade på rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vem i Småland AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vem i Småland AB (org.nr 556832-2134), http://www.vem.se

Arbetsplats
VEM Rekrytering

Jobbnummer
4881840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vem i Småland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vem i Småland AB: