Operativ inköpare

Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2019-05-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ inköpare" (publicerad 2019-11-12) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Har du ett brinnande intresse för inköp och vill fortsätta att utveckla din yrkeskompetens? Är du dessutom en lagspelare som ser möjligheter och triggas av att göra bra affärer? Då är det dig vi söker!

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter som operativ inköpare innebär att du genomför anskaffning på operativ nivå utifrån upphandlingslagstiftning.

Du hanterar och analyserar inköpsbehov i samarbete verksamhetens beställare och genomför anskaffning genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du genomför även förenklade upphandlingar. Arbetet utförs i huvudsak i Skatteverkets inköpssystem (UBW/Agresso ehandel) och upphandlingsverktyg (Visma Tendsign) och omfattar även viss administration.

Som operativ inköpare kommer du att arbeta teambaserat och delta i kategoriteam i olika faser. Du har en rådgivande och stödjande roll till verksamhetens beställare utifrån inkommande inköpsbehov.

Skatteverkets inköpsenhet arbetar med kategoristyrning och genomför upphandlingar för Skatteverket, Kronofogden, E-legitimationsnämnden och Valmyndigheten. Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten, med allt från behovsinventering till uppföljning och analys. Inköpsenheten består av cirka 40 medarbetare och är uppdelad i tre sektioner. Inköp 1 och 2 med operativa och strategiska roller i båda sektionerna. Samt sektionen Inköpsanalys och styrning med bland annat en controller, kategoriledare, upphandlingsjurister och administrativt stöd.

Enheten behöver nu förstärkas med ytterligare operativa inköpare.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar.Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du:

- vara pedagogisk och kommunikativ i tal och skrift
- vara lyhörd, hjälpsam och har förmåga att skapa goda relationer
- ha förmåga att arbeta självständigt och målinriktat
- ha god samarbetsförmåga.

Du ska även ha:

- eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik
- aktuell erfarenhet från inköpsområdet
- aktuell kunskap och erfarenhet av lagen om offentlig upphandling
- förmåga att använda IT-verktyg och stödsystem inom upphandling/inköp.

Det är önskvärt att du har genomfört upphandling och avrop genom förnyad konkurrensutsättning enligt aktuell lag om offentlig upphandling. Det är också önskvärt om du har arbetat med operativt inköp i inköpssystem och upphandlingsverktyg.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-05-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 2019/386
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Furuvik 010-572 96 16
Mirjana Daneskär 010-5723815

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Solna
17194 Solna

Kontorsadress
Solna

Jobbnummer
4791008

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: